ויטור: צריכים להתבייש על היכולת שלנו; אלחמיד כעס על החילוף ועזב במחצית

אווירת נכאים בהפועל באר שבע. אחרי ההפסד למכבי תל אביב, החבורה של רוני לוי קרסה אמש (שלישי) בפעם השלישית נגד מ.ס. אשדוד כשרשמה הפסד 2:1 בטרנר לקבוצה מעיר הנמל. האדומים הציגו יכולת חלשה מתמיד והתקוות לסיים במקום השלישי המוביל למוקדמות הליגה האירופית מתנפצות בעקבות הפער מאשדוד שגדל ל-10 נקודות כשנותרו עוד 24 בקופה בסה"כ.

"אני חושב שאנחנו צריכים להתבייש בעצמנו על היכולת", אמר הקפטן מיגל ויטור, "הלוואי ויכולתי להסביר את היכולת שלנו. לא באנו בגישה טובה, לא היינו אגרסיביים, נתנו לעשות מה שהם רוצים על המגרש. זה היה נראה רע מאוד בכל המשחק ובמיוחד בחצי הראשונה. אנחנו חייבים לשנות את זה למשחק הבא. לבוא עם גישה שונה, לשחק יותר טוב כמו שהמאמן מבקש מאיתנו ואני מקווה שנשפר את זה במשחק הבא", הוסיף הפורטוגלי.

ההפסד השני ברציפות של באר שבע בפלייאוף העליון והתשיעי בסך הכל העונה מוכיח שוב את גודל השינוי שצריכה לעשות אלונה ברקת בקיץ הקרוב. מול קבוצות הפלייאוף, באר שבע השיגה עד כה העונה 7 נקודות בלבד, נתון עגום במיוחד עבור קבוצה שמצפה מעצמה להיות במקום המוביל למוקדמות הליגה האיזורית בעונה הבאה. היכולת של הקבוצה והאכזבה מכמות גדולה של שחקנים תוביל לכך שבקיץ הקרוב במועדון יעשו מהפכה גדולה מאוד. "אנחנו מוגבלים בהרבה עמדות", אמרו במועדון, "זאת לא הפועל באר שבע שאנחנו רוצים לראות, יהיו בקיץ הרבה שינויים".

מאמן הקבוצה רוני לוי נראה מיואש בסיום המשחק אחרי יכולת חלשה של חניכיו והתקשה להסביר את היכולת ובעיקר את הגישה. לוי לקח אחריות על המשחק החלש של קבוצתו והיום מבין שיש הרבה מאוד דברים לתקן ולשפר. אם יש הוכחה שיכולה להסביר יותר מכל את האכזבה של לוי היא האמרה בבמסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "חוץ משחקן אחד או שניים, היה אפשר להחליף במחצית את כולם". אלונה ברקת שהייתה ביציע יחד עם בעלה אלי, נשארה דקות ארוכות ביציע שלא כמנהגה ואין ספק שגם היא מתקשה לעכל את המרחק הגדול מהמקום המוביל לאירופה בעונה הבאה.

ברקת מבינה שיש לה הרבה מאוד עבודה לקראת הקיץ אבל היא נחושה לעשות שינויים רבים, גם אם זה ידרוש ממנה להכניס את היד עמוק לכיס ולהיפרד משחקנים מאכזבים שמחזיקים בחוזה ללא יציאה בעונה הבאה. "אלונה מתוסכלת מהמצב של הקבוצה, אבל היא תעשה את הכל כדי שבאר שבע של 21/22 תהיה חזקה", אמרו במועדון.

המאמן זעם במחצית ובמטרה לזעזע הוציא את חאתם עבד אלחמיד, אלטון אקולטסה ופארליי רוסה שאכזבו. אקולטסה שלא מצליח להזכיר את השחקן האימתני של הליגה האירופית מוגדר כתעלומה אחת גדולה. "אי אפשר להסביר את היכולת של אלטון. לא ברור מה עובר עליו, זה בטוח עניין של ביטחון כי פעולות פשוטות שהיה עושה בקלות בעבר הוא לא מצליח לעשות היום", אמרו בקבוצה.

הבלם חאתם עבד אלחמיד, שהגיע בינואר מסלטיק כהחתמה הנוצצת של החלון, ספג ביקורת בחדר ההלבשה על ידי רוני לוי והוחלף במחצית. אלחמיד התקשה להבין את הסיבה להוצאתו, עזב בכעס את טרנר דקות לאחר פתיחת המחצית השנייה ואת זה במועדון לא אהבו כלל בלשון המעטה. גם אקולטסה עזב את תחומי האצטדיון לפני השריקה וככל הנראה בבאר שבע יקיימו שיחת נזיפה עם השניים. בקבוצה קיוו שהחזרה של זוסואה פשקיירה מהרחקה תוסיף ליצירתיות אבל זה היה נראה שהוא מנסה יותר מדי אבל אין לו עוד עזרה מסביבו.

חוליית ההגנה ספגה ביקורת מהצוות המקצועי, לאור רכות גדולה מאוד שהייתה בשער הראשון ואיבוד כדור לא אחראי של המגן השמאלי דודי טוויטו שאיבד את הכדור שגרם לשער השני של אשדוד. טוויטו שדווקא הציג יכולת טובה מאז שהחליף את שון גולדברג שנפצע, לא צפוי להמשיך בקבוצת נעוריו עונה נוספת כחלק מהשינויים הרחבים שאלונה ברקת תעשה בקיץ.