מליקסון וברדה חוזרים, דריכות לקראת בדיקות הקורונה מחר

אחרי שבועיים לא פשוטים כשנגיף הקורונה נחת על הקבוצה, בהפועל באר שבע יכולים לנשום לרווחה. היום (שני), יתר הנדבקים שהיו יחזרו לפעילות, שלושה ימים לפני המפגש המסקרן בפתיחת שלב הבתים של הליגה האירופית נגד סלאביה פראג.

ג'וזואה פשקיירה, אילאיי מדמון, איתן רצון, נועם גמון, דוד קלטינס, מיכאל ברוש, גילי בן נחום, מריאנו באריירו, לואי טאהא ואוהד לויטה חזרו לאימונים עוד בשבת, יוסי אבוקסיס והמנכ"ל אסי רחמים חזרו אתמול (ראשון), עוזרי המאמן אליניב ברדה ומאור מליקסון יחזרו היום.

לפי הערכה, כל השחקנים מבחינה גופנית אמורים להיות כשירים, אך לא ברור לכמה דקות. עניין הנשימה כחלק מהתסמין של נגיף הקורונה משמעותי במצב של ספורטאים, כך שהאימונים הקרובים יכריעו. בסוף השבוע במועדון הבינו שז'וסואה לא יספיק להיות כשיר למשחק, אבל הוא נחוש לפתוח במשחק. "'ז'וסואה הביא את באר שבע לשלב בתים והוא לא יעצור את עצמו במשחק כזה", אמרו בנגב.

כחלק מנהלי אופ"א למחלימים מנגיף הקורונה, הבוקר יעברו השחקנים בדיקות רפואיות מקיפות כמו א.ק.ג., תפקודי ריאה ומבחן מאמץ. באופ"א רוצים לשלול עקבות או תופעות שעלולות להתרחש בגוף ולסכן את השחקנים שחלו בנגיף. מחר (שלישי) כל השחקנים ואנשי הצוות יעברו בדיקת קורונה שתכריע האם הצליחו לעצור בבאר שבע את התפרצות הנגיף וגם אילו שחקנים יוכלו לעמוד לרשותו של המאמן יוסי אבוקסיס.

ייתכן מצב שבו אחד השחקנים שכבר יצא מבידוד והחלים, יצא עדיין חיובי וזה עשוי לעורר בעיה מבחינת אופ"א. במצב כזה, רופא המועדון ד"ר ליאור זלר מורשה להגיש בקשה חריגה לאופ"א עם הצגת כל המסמכים הרלוונטיים כדי לאשר לאותו שחקן שנמצא חיובי לקחת חלק במשחק, מאחר וסיים בזמן את תקופת הבידוד והוא מוגדר כ-חיובי לא מדבק.