בב"ש מקווים שאופ"א תאשר לשחקנים להשתתף

יממה בלבד לפני המשחק הראשון בפתיחת הליגה האירופית נגד סלביה פראג (חמישי, 19:55), הפועל באר שבע קיבלה את תוצאות בדיקות הקורונה שבוצעו לכל השחקנים ואנשי המועדון והיא עדיין לא יודעת מי יוכל לעמוד לרשותה. במחזיקת הגביע נערכו למצב הזה ומקווים כי אופ"א תעניק את אישורה לשיתוף השחקנים, לאחר שבבדיקה שנערכה נמצאו שלושה שעוד חיוביים לנגיף: ז'וסוואה פשקיירה, לואי טאהא ורז רחמים.

תוצאות הבדיקות של מריאנו בריירו, דוד קלטינס ואיליי מדמון יצאו גבוליות. מבחינת אנשי הצוות המקצועי, גם בדיקותיהם של יוסי אבוקסיס ואליניב ברדה חזרו חיוביות. יחד עם זאת, על פי הגדרת משרד הבריאות, בשל העובדה שעברו כבר 10 ימים, כל השמות שצוינו למעלה אינם נחשבים יותר כחולים ועל כן הם רשאים לחזור לשגרת חיים מלאה, וככלל זה, לפעילות במסגרת הפועל באר שבע. אולם, הם לא עומדים בפרוטוקול החזרה לפעילות של אופ”א והיא תצטרך כעת להחליט האם לאשר את ההשתתפות שלהם או לא. ההגדרה של משרד הבריאות בישראל לכל ״מחלים״ היא 10 ימים מהבדיקה שקבעה כי הוא חולה. זוהי אגב הגדרה מקובלת גם בעולם. לכן למעשה משחררים את כל מי שחלה לאחר 10 ימים והוא רשאי לשוב לשגרת חייו.

כזכור, כל השחקנים ואנשי הצוות הללו נמצאו חיוביים לנגיף כבר לפני שבועיים ולא מדובר בחולים חדשים אלא בחולים א-סימפטומטים המוגדרים על ידי משרד הבריאות הישראלי וארגון הבריאות העולמי כחולים לא מדבקים. בהתאם לכך, רופא הפועל באר שבע, ד"ר ליאור זלר, הגיש עתירה מיוחדת לועדת החריגים של אופ"א, שהוקמה כדי לבדוק השתתפות של שחקנים שהיו חיוביים לנגיף והחלימו על פי ארגון הבריאות העולמי אך לא עומדים בפרוטוקול שאופ”א עצמה הציבה. שחקני הפועל באר שבע פעלו לפי ההנחיות ושהו בבידוד כעשרה ימים לפי החוק, כך שמבחינה רפואית הם מוגדרים כחולים לא מדבקים ואם לצורך העניין מחר היה מדובר במשחק בליגת העל, הם היו יכולים לשחק.

זה האבסורד. כל השחקנים שהוזכרו למעלה ואנשי הצוות, יוכלו להשתתף במשחק מול מכבי תל אביב, אך אופ”א מחמירה יותר ממשרד הבריאות הישראלי. לפי הנוהל באופ"א, הוועדה מקבלת את כל המסמכים הרפואיים מטעם המועדון ובסופו של דבר היא בגדר ממליצה בלבד האם לאפשר לשחקנים לשחק, כאשר האחריות ניתנת לאישור סופי של רשות הבריאות באותה המדינה, ומבחינה זו, כבר ישנו אישור שכזה.

עד לקבלת התשובות מאופ"א, יוסי אבוקסיס יצטרך להיערך למצב שבו שלושת החיוביים והגבוליים לא יוכלו לקחת חלק במשחק. לפי התרגולים באימונים האחרונים, יוסי אבוקסיס לא תכנן לתת מנוחה מיוחדת לטאהא, באריירו, ז'וסוואה ולויטה, אולם נוכח תוצאות הבדיקות שהתקבלו אמש, זה נמצא כעת בספק. בבירת הנגב מקווים שעד האימון המסכם הערב ידעו מי יוכל לעמוד לרשותו של יוסי אבוקסיס, שגם הוא לא יודע האם יוכל לעמוד על הקווים.

בעניין אחר, בהפועל באר שבע התאכזבו לשמוע כי החלוץ המושאל להפועל חיפה, קייס גאנם, קרע את הרצועה הצולבת. גאנם, נרכש מהפועל רעננה ברגע האחרון של חלון העברות של ינואר בעונה שעברה כפוטנציאל גדול וכעת יצטרך לעבור התערבות כירורגית ומשך החלמה ארוך.