יושבת ראש נעמת, חגית פאר, מתריעה: אנחנו קורסים

נושא מעונות היום לפעוטות נמצא על סדר היום בשבועות האחרונים ולא מסיבות משמחות. כשבוע חלף ממחאת ההורים שהציפה את המדינה, זאת בשל חשיפת מקרי התעללויות בפעוטות ובראשם הצילומים המחרידים שנחשפו מפעוטון בראש העין. מסתבר שמדובר רק בקצה המזלג באשר למה שקורה בענף החינוך לגיל הרך.

הבוקר בתכניתנו "בוקר טוב דרום" זעקה יושבת ראש נעמת, חגית פאר, את זעקתם של הארגונים אשר אמונים על פיקוח במעונות היום. "אנחנו פשוט בקריסה. מדובר בכל הגופים שכן מפוקחים. אין לנו כוח אדם, אין מספיק תקנים, ההכשרות שדורשים מאיתנו יכולות להתבצע רק אחר הצהריים ולא בזמן העבודה. בנוסף, אין מי שיחליף אותנו בזמן העבודה על מנת לבצע את ההכשרות. לא דאגו לזה תקציבית" אמרה.

יושבת ראש נעמת, חגית פאר. צילום: ג'ון פרץ

פאר הוסיפה: "המבנים צריכים להיות ראויים, אנחנו משקיעים בזה המון כסף. יש גם מצלמות שלא תוקצבו. הגשנו נייר עמדה מאוד מקיף לועדה הממשלתית. אני מאוד מאוד מקווה שהפעם, סוף סוף, כן תהיה בשורה. מדובר בכמה מיליארדי שקלים על מנת להעביר את המעונות למשרד החינוך ולתקן את כל העוולות שנעשו". פאר התייחסה להצהרה לפיה המעונות יעברו למשרד החינוך: "לומר דבר כזה בלי לתת לזה תשובה הולמת? זה לא רציני".

להאזנה לראיון המלא: