מירב כהן מעין השלושה זועמת: "אנחנו חשובים פחות"

סוף שבוע לא שקט עבר על תושבי עוטף עזה. אמנם השריפות בשטחים החקלאיים פחתו בשבועות האחרונים, אך ההפגנות השבועיות על הגדר בימי שישי נמשכות. ביומים האחרונים התווספו למצב הבטחוני המתוח גם שתי אזעקות שפילחו את חלל האוויר.

ביום שישי בערב אזעקה הופעלה וזוהתה נפילה, וכמה שעות לאחר מכן נשמע פיצוץ שמאוחר יותר התגלה כנפילה נוספת, אך הפעם האזעקה לא הופעלה. לטענת דובר צה"ל, מכיוון שהרקטה יועדה לשטחים פתוחים – לא נשמעה התרעת אזהרה. ביום שבת בבוקר נשמעה בעוטף אזעקה נוספת שלבסוף התגלתה כאזעקת שווא, לא אותר שיגור ולא אותרה נפילה.

"אנחנו מדינה שיש בה חשובים וחשובים פחות. אנחנו החשובים פחות" מירב כהן

התגובות על המצב הבלתי נסבל בעוטף ממשיכות להיות קשות. בתכניתנו "בוקר טוב דרום" שוחחנו הבוקר עם מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה. כהן לא חסכה בביקורת על כל הגורמים הרלוונטיים. כהן התייחסה לכך שלא הייתה כלל תגובה לשיגורים בסוף השבוע: "מצד אחד, אנחנו מעלים כלי טיס לאוויר שעולה הרבה מאוד כסף ומפציצים שום דבר, כך שבעצם זו תגובה שהיא אחיזה בעיניים. אני מצפה שתהיה איזושהי התייחסות למה שהיה כאן. התגובה של הפצצת דיונות זה לא משהו שאני אוהבת".

בנוסף, הגדירה כהן את תושבי עוטף כזה ובכך גם אותה עצמה כ"אנשים חשובים פחות": "אנחנו מדינה שיש בה חשובים וחשובים פחות. אנחנו החשובים פחות. בנו פחות מתעניינים. פחות חושבים שצריך לדאוג לשלומנו וביטחוננו. זה לא מקובל". ביום חמישי ביקרו בעוטף עזה חברי ועדת חוץ וביטחון. כהן לקחה חלק באירוע: "אמרנו להם שתושבי עוטף עזה הם חלק ממדינת ישראל והמצב מאוד נפיץ. אמרנו להם שיש פה שטח מאוד יפה שאנחנו רוצים להמשיך לפתח ומה שהם עושים זו התעלמות".

האזינו לראיון המלא: