לויטה: רוצים להגיע לאירופה בזכות עצמנו, מיגל ויטור יחמיץ את חדרה?

מתח רב השתחרר אמש (שבת) בהפועל באר שבע. אחרי שלושה הפסדים רצופים וכואבים וארבעה משחקים ללא ניצחון, החבורה של ברק בכר עצרה את המפולת בזכות ניצחון יקר במושבה 3:2 על בני יהודה תל אביב. בכך, באר שבע נשארת במקום הרביעי בטבלה אבל מתרחקת 2 נקודות מבני יהודה, מתקרבת נקודה אחת ממכבי נתניה השלישית ו-2 נקודות ממכבי חיפה השנייה.

"זה היה המשחק הכי חשוב העונה" אמרו בבירת הנגב, "זאת הייתה ההזדמנות האחרונה שלנו על כל הקופה. היה לא פשוט להרים את השחקנים אחרי שלושה הפסדים רצופים, אבל כולם הבינו שחייב לסיים את העונה הזאת כמו שצריך ולהשיג את המטרה שנשארה והיא השתתפות במוקדמות הליגה האירופית בעוד חודשיים. אסור לנו עכשיו להוריד את הרגל מהגז וניתן את הכל בשני המשחקים שנותרו עד סוף העונה" הוסיפו.

אנשי באר שבע וברק בכר כעת לא מסתירים שהם מחזיקים אצבעות למכבי נתניה בגמר גביע המדינה ביום רביעי, "אין ספק שזה ישרת את המטרה שלנו" אמר בכר אמש. כזכור, אם הצהובים-שחורים יסיימו במקום 2 או 3 ובנוסף יניפו גביע, הכרטיס הכפול לאירופה בו תחזיק נתניה יעבור אוטומטית למקום הרביעי בו נמצאת באר שבע בפער של 4 נקודות על בני יהודה החמישית כשנותרו עוד 6 נקודות בקופה. יחד עם זאת, במידה והזהובים יזכו בגביע, באר שבע ונתניה יאבקו ראש בראש על המקום השלישי, בו נמצאת כרגע נתניה בפער של נקודה אחת בלבד.

שחקנים העידו על שבוע מאוד לחוץ שעבר על המערכת. בצוות המקצועי עבדו הרבה גם בפן המנטלי לאור חוסר הביטחון של השחקנים בחודש האחרון. כדי להחדיר מוטיבציה בשחקנים לפני העלייה לכר הדשא, בכר ביקש משחקניו לעצום עיניים ולחשוב על דבר אחד שחשוב להם יותר מכל. לאחר שכל אחד מהם בחר כזה, בכר ביקש לתת את הכל עבורו. נראה שבמחצית הראשונה זה עבד היטב בעיקר מבחינת התוצאה, אבל הלחץ חזר בעיקר במחצית השנייה לאחר השער המצמק ל-3:2 של בני יהודה, בידיעה שאיבוד נקודות עשוי לחסל את הסיכוי לזכות בכרטיס למוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה.

כפי שהוחלט לאחרונה, בבאר שבע עדיין לא מתעסקים בהכנות המקצועיות לעונת 2019/20. אנשי המועדון יודעים ומרגישים שהפועל באר שבע של העונה הבאה תלויה בצורה משמעותית בהבטחת המקום לסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית, כמו למשל תקציב הקבוצה. "אם באר שבע תתפוס את הכרטיס לאירופה, אלונה תעמיד תקציב ראוי מאוד. אבל אם וזה לא יקרה, התקציב יהיה רזה הרבה ובאר שבע תראה אחרת לגמרי לעומת השנים האחרונות" אמר גורם המקורב למועדון.

מבחינה מקצועית, בקבוצה מרוצים מהאופי שגילו הפעם השחקנים לאחר שער היתרון של בני יהודה. "למרות כל ההכנה שעשינו, גול שמגיע משום מקום ומכזה מרחק יכל לגמור אותנו אחרי ההפסדים האחרונים, כשאתה סופג שער ממרחק כזה גדול אתה כבר מריץ סרטים שזה מכתוב, מזל שחאתם החזיר אותנו מהר למשחק" אמרו שחקן. הבלם חאתם עבד אלחמיד, שכמו מרוואן קבהא ולואי טאהא צמים את הרמאדן, סחט מחמאות פעם נוספת אחרי ששוב שיחק כמגן ימני ואף כבש שער שני העונה. מי שכבר גם כן את שערו השני העונה הוא מאור מליקסון שסוחב מספר שבועות פציעה בשרירי הבטן ולכן לא מתאמן באופן סדיר. הקפטן בן ה-34 סוחב לא מעט כאבים והוא עשוי לעבור הקיץ ניתוח בקע. בקבוצה חגגו שוב עם בן שהר, שכבש את שערו ה-15 העונה והוא קרוב לסיים את העונה עם תואר אישי כמלך השערים של הליגה, אחרי עונה לא פשוטה בכלל מבחינתו.

בקבוצה מרוצים גם כן מיכולתו של מרואן קבהא במרכז השדה לצד ג'ון אוגו שהיה אחד הגורמים המובילים למהפך המהיר של קבוצתו עם שני בישולים נהדרים. עמותת האוהדים 'וסרמיליה' עדיין ממשיכה בקמפיין להשארת הניגרי הבינלאומי בבאר שבע, אולם גורמים בטורקיה מדווחים כי זה עניין של זמן עד שטרבזונספור תודיע על האיחוד עם חברו הטוב ואקס באר שבע טוני וואקמה שמפעיל לחצים כבדים על הנהלת המועדון הטורקי, כאשר במקביל עולים דיווחים כי אוגו כבר סיכם את תנאיו הכספיים וכעת נשארו פרטים אחרונים בכפוף לבדיקות רפואיות.

לקראת המשחק נגד הפועל חדרה ביום ראשון הקרוב, המאמן ברק בכר יקבל בחזרה את המגן הימני דור אלו אחרי שנעדר משני המשחקים האחרונים בעקבות הסדר הטיעון מול בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. חאתם עבד אלחמיד ספג כרטיס צהוב חמישי והוא יחמיץ את המשחק הנעילה של העונה נגד מכבי תל אביב. הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור הוחלף אחרי כיווץ בשריר והוא בספק ליום ראשון. חנן ממן שהרגיש מתיחות בשריר הירך האחורי השבוע, לא רצה לפספס את המשחק, אבל הכאבים הכריעו אותו וגרמו להחלפתו במהלך המחצית השנייה. ממן ינוח בימים הקרובים כדי שיהיה כשיר לחדרה.