אווירת קשה בהפועל באר שבע

בשיא המאבק על הכרטיס לאירופה בעונה הבאה, החבורה החבולה של ברק בכר קרסה בסמי עופר כשהפסידה 1:3 על ידי מכבי חיפה והתרחקה משמעותית מהמטרה העיקרית שנותרה לה בעונה קשה במיוחד. בכך, הפועל באר שבע רושמת הפסד שלישי ברציפות ומדרדרת למקום הרביעי בטבלה, כשהיא רחוקה 5 נקודות ממכבי חיפה ו-4 נקודות ממכבי נתניה כשנותרו עוד 9 נקודות בלבד בקופה.

אכזבה גדולה במועדון לאור ההפסד שנוצר בתחושת החמצה לאחר החמצות רבות כשהובילה 1:0 לאחר מהלך מבריק של חנן ממן ונייג'ל האסלביינק. האדומים נראו טוב עד שער השיוויון של ניקיטה רוקאביצה ויכלו להכפיל את היתרון מספר פעמים. אבל לאחר המהפך שבצעו הירוקים, שחקני באר שבע ירדו בהלם לחדר ההלבשה כשברק בכר ואליניב ברדה ניסו להחדיר אמונה בשחקנים, אולם השער השלישי של חיפה ניפץ לא הותיר יותר מדי תקווה להמשך המשחק. במועדון מבינים שההפסד אמש מסבך אותם בצורה קריטית במאבק על מקומות 2-3 וכעת יחזיקו אצבעות למכבי נתניה בגמר גביע המדינה. במידה וזו תסיים במקומות 2-3 ותזכה בגביע, הכרטיס הכפול לאירופה יעבור למקום הרביעי בו נמצאת באר שבע נכון לסיום המחזור.

"אין יותר פראיירים מאיתנו, המשחק הזה משקף את כל העונה הזאת" אמר גורם בבאר שבע, "שילמו על ההחמצות בצורה הכי כואבת ומהירה שיש, במקום לגמור סיפור במחצית הראשונה חלמנו ל-3 דקות וחיפה הענישה. זה היה כתוב על הקיר וזה פירק את כמעט את כולם. כנראה שבעונה שבה הכל הולך הפוך, אין יותר מדי מה לעשות. נצטרך להביא אנרגיות לקראת בני יהודה בשבת כל עוד יש לנו סיכוי לסיים במקום שממנו מגיעים לאירופה". ברק בכר היה מתוסכל מאוד בסיום אבל כלפי חוץ הוא לא מרים ידיים ועדיין מאמין שהדברים עדיין תלויים בקבוצה שלו, למרות שהניצחון של בני יהודה על מכבי תל מאביב שהוביל לפער של נקודה אחת בלבד בין שתי הקבוצות. מפה לשם, במוצאי שבת מצפה לבכר מלחמת עולם נוספת מול יוסי אבוקסיס כשהפסד עשוי לדרדר את באר שבע למקום החמישי ולחסל כמעט סופית את הסיכוי לאירופה.

סימני השאלה הרבים שישנם בבאר שבע חרף ההצהרות של אנשי ההנהלה שלא יהיו שינויים קיצוניים, לא מעט שחקנים חוששים לעתידם. "אף אחד לא יודע יותר מדיי מה יהיה ומה יקרה, יש לכולם חוזים לעונה הבאה אבל התחושה שהכל יכול לקרות וזה משפיע גם על הריכוז של כולם" סיפר אחד השחקנים.

באשר לפן המקצועי, בבאר שבע הפנו ביקורת כלפי הרכות בחלק האחורי שגרמה לספיגת שני השערים הראשונים בסוף המחצית השנייה. "זאת הייתה טיילת בלתי מוסברת, במשחק כזה חשוב אי אפשר לאבד את הראש ככה" אמרו בקבוצה. אכזבה נוספת היא מההתפרקות לאחר ספיגת השער הראשון שהמשיכה גם בספיגת השער המהיר של שון וייסמן ולאחר מכן שחקני מכבי חיפה הצליחו להגיע למצבים נוספים בקלות יתרה. לראשונה אחרי תקופה ארוכה טובה בין הקורות, השוער אוהד לוויטה רשם משחק פושר. המגן השמאלי אורן ביטון עשוי לאבד את מקומו לבן תורג'מן במשחק הקרוב נגד בני יהודה לאחר שגילה יכולת חלשה.

באשר למצבת הנעדרים, חאתם עבד אלחמיד שהיה מבין נקודות האור במשחק, התלונן במחצית הראשונה על רגישות בשריר הירך האחורי אבל בחר להמשיך למרות כאבים ואף הוריד את התחבושת שנועדה לשמור על האזור. אלחמיד ביחד עם בן שהר ומרוואן קבהא שעלו לשחק עם כאבים, ינוחו כדי שיהיו כשירים לבני יהודה. קווין טאפוקו שנפגע בשריר התאומים ימשיך להיעדר, כמו כן בן ביטון, ניב זריהן וחן עזרא. דור אלו מורחק ולא יעמוד לרשות בכר שיקבל מנגד את אריק סאבו שחוזר מהרחקה.

"אחרי שספגנו את הגול הראשון הייתה נפילה מנטאלית" סיכם הבלם לואי טאהא לאחר ההפסד, "אני לא יודע להסביר את זה, צריך לבדוק זאת ולתקן את הטעויות. בחצי הראשון היינו במשחק ויכולנו להגדיל את התוצאה אבל ספגנו בצד השני. אין מה לעשות. אנחנו צריכים להיות ביחד עכשיו, יש לנו שלושה משחקים סופר חשובים ונצטרך לתת את הכל עד הסוף".

על הרכות של שחקני הקישור וההגנה: "לפעמים כשאתה תוקף עם הרבה שחקנים אתה חשוף בהגנה. שחקנים נתנו ורצו, אכזבנו מבחינת התוצאה. אנחנו מפסידים ומנצחים כקבוצה, כעת אנחנו צריכים להישאר ביחד כמו בעבר. השנה קמנו מהרבה מקומות קשים, לא נתנו לנו סיכוי להיות בפלייאוף העליון. עכשיו אנחנו צריכים לתת 300 אחוז במשחקים שנותרו".