באר שבע בלחץ: "המשחק נגד מכבי חיפה גורלי", התרגשות מתמיכת הקהל

באר שבע בלחץ: "המשחק נגד מכבי חיפה גורלי", התרגשות מתמיכת הקהל

אווירה קשה בהפועל באר שבע. אחרי ההפסד הביתי השני העונה למכבי חיפה באצטדיון טוטו טרנר, כשנשיאת המועדון אלונה ברקת צופה מהיציע, החבורה של ברק בכר שוב ירדה ללא נקודות אחרי שהפסידה ב-10 שחקנים אמש (ראשון) למכבי נתניה 2:0 וירדה למקום הרביעי ממנו לא זוכים בכרטיס למוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה.

בבירת הנגב קיימת דאגה רבה לאור ההפסד למכבי נתניה שקבע משחק שלישי ללא ניצחון וללא שער, כאשר גולת הכותרת היא הסכנה שהעונה המסויטת של האלופה היוצאת תסתיים בלי אף תואר ואפילו ללא מקום במוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה דבר שלו יהיו השלכות בתכנון לעונה הבאה. במועדון כבר הרגישו שהכרטיס לאירופה בהישג יד, אבל בעקבות שני ההפסדים האחרונים, כל המערכת תתרכז בהשגת המטרה שהציבו וההכנות המקצועיות לעונת 2019/20 יוקפאו עד שיתבהר כיצד העונה תסתיים מבחינתם.

במקביל, השחקנים ואנשי המועדון לא יכלו להתעלם מהתמיכה המפתיעה מצד אוהדי הקבוצה בסיום המשחק, שבחרו לעודד ארוכות את השחקנים למרות שיצאו בידיים ריקות. "היה מרגש מאוד לראות את הקהל לא ממהר לשרוק בוז אלא להיפך, זה לא מובן מאליו. עם קהל תומך כזה נוכל לעבור כל משבר" סיפרו בקבוצה. גם אנשי מכבי נתניה הופתעו מאוד מהדרך שבה הקהל המקומי קיבל את ההפסד ואף מאמן נתניה סלובודן דראפיץ החמיא במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק.

במועדון גם הפעם באו בטענות לשיפוט כי עבירות מצד עלי מוחמד וסתיו פיניש המחייבות כרטיס צהוב שני, זכו להתעלמות מצד צוות השופטים. שופטי ה-VAR במחצית המשחק סיפרו כי העבירה שביצע דור אלו שבגלל הורחק כבר בדקה השנייה חייבה כרטיס אדום ישיר, "כניסה עם הפקקים לרגל של שחקן יריב מחייבת כרטיס אדום ישיר לפי התקנון, אין פה ויכוח" סיפרו. אחרי שהעמידו לוועדת משמעת פנימית את הקשר הסלובקי אריק סאבו על הכרטיס האדום השני הישיר שספג העונה, גם דור אלו צפוי לעמוד השבוע בפני ועדת משמעת פנימית. באשר לסאבו הוחלט בוועדת המשמעת על קנס כספי מקסימלי לפי תקנון המנהלת.

בצוות המקצועי ביקרו את שחקני הקישור וההגנה בירידה בשער השני שגמר למעשה את סיכויה של באר שבע לצאת לפחות עם נקודה שתשאיר את מכבי נתניה במרחק שתי נקודות. בבאר שבע מאוכזבים מיכולתו של קווין טאפוקו עד כה ולראייה הרכש מהפועל חדרה פינה את מקומו לטובת ג'ון אוגו בעליה למחצית השנייה. הניגרי, שכבר הצהיר שלא ימשיך בנגב בעונה הבאה, גילה יכולת טובה למרות שלא היה בתוכנית המשחק של ברק בכר. חוסר האגרסיביות במרכז השדה ואולי גם הקריאות מצד הקהל להכניסו הובילו לדקות ראשונות של אוגו מאז שנתפס נוהג בגילופין והוא יחזור להרכב נגד מכבי חיפה. הבלם חאתם עבד אלחמיד שחזר להרכב הראשון סחט מחמאות מהצוות המקצועי והיה מנקודות האור של המשחק, כמו כן הקפטן מאור מליקסון שחזר גם כן ל-11 הראשונים.

אם ההפסד לא מספיק, אז שחקנים חדשים באדום הצטרפו למצבת הפצועים. ניב זריהן נאלץ להתחלף במחצית הראשונה בשל מתיחה חזקה בשריר האחורי והוא ככל הנראה גמר את העונה. ביממה הקרובה יעבור זריהן צילום כדי לקבוע את חומרת הנזק. אליו מצטרף גם מלך השערים של הליגה בן שהר שהוחלף גם בשל מתיחה, אבל בבאר שבע יעשו מאמצים גדולים כדי להכשירו ליום שני מאחר ועדן בן בסט גם לא כשיר במאת האחוזים. נייג'ל האסלביינק שלא נכלל בסגל אחרי שקיבל אישור להמריא להלוויית סבתו, יחליף את זריהן בהרכב. מיגל ויטור שנכלל בסגל אך לא קיבל דקות, כשיר למשחק הקרוב ואף עשוי לפתוח במרכז ההגנה כשחאתם עבד אלחמיד ימשיך באגף הימני במקום דור אלו המורחק.

"בכדורגל לפעמים דברים קורים" סיכם בלם הפועל באר שבע לואי טאהא בסיום, "אנחנו מתכוננים לכל משחק מאה אחוז ואז דקה ראשונה אנחנו סופגים כרטיס אדום וכל התוכנית שלנו משתבשת. כל השחקנים השקיעו ונתנו מאה אחוז, נצטרך להמשיך היות ביחד. הייתה תמיכה של הקהל שנתן לנו עידוד ותומך, כל הכבוד להם".