קבהא: "היה חשוב לא להפסיד", מחמאות לתומר יוספי

אחרי פתיחה מושלמת בפלייאוף העליון בה השיגה שלושה ניצחונות מתוך שלושה משחקים, הפועל באר שבע נעצרה אמש (שני) כשסיימה בתיקו 0:0 באצטדיון נתניה נגד האלופה הטרייה מכבי תל אביב, אך חילצה לפחות נקודה חשובה במאבק על המקום השני והכרטיס לאירופה. בכך, הפועל באר שבע עדיין במקום השני בטבלה, אבל הפער ממכבי חיפה הצטמצם ל-2 נקודות בלבד כשהשתיים אף ייפגשו ביום שני הקרוב בקרב ראש בראש על הסגנות.

בבאר שבע רצו מאוד להשיג ניצחון שיוקדש לאלונה ברקת ללא הצלחה, אולם יצאו מרוצים מהמשכיות רצף המשחקים ללא הפסד (8 משחקים). "רצינו להקדיש ניצחון לאלונה שעוברת ימים לא קלים" אמרו בבאר שבע, "חשוב לנו שיהיה לה טוב, בטח בתקופה כזאת. המשחק לא התפתח בצורה טובה מבחינתנו ומכבי תל אביב הייתה טובה יותר ולנו היה גם מזל שלא ספגנו בסוף. צריך לזכור שהתמודדנו עם הרבה פציעות והעדרויות. אמנם היינו לא טובים ולא איימנו על השער, אבל לא הפסדנו וזה חשוב לביטחון של השחקנים. מצפה לנו משחק מאוד קשה נגד מכבי חיפה ואם אנחנו רוצים לנצח נהיה חייבים לשחק הרבה יותר טוב ומסודר מאשר המשחק הזה".

לאורך רוב ההתמודדות, ברק בכר היה מתוח על הקווים ולא אהב לראות את חוסר הריכוז של שחקניו. משחק הלחץ של מכבי תל אביב עבד בצורה טובה ולברק בכר לא היו יותר מדי פתרונות, למעט מספר שינויים שביצע במחצית השנייה, בדגש על מיכאל אוחנה שנכנס והוסיף סדר ואחזקת כדור שהצליחו לאזן מעט את יחסי הכוחות. בצוות המקצועי דחו טענות על היכולת בשל מערך שלושת הבלמים שבחר איתו לעלות ברק בכר. "שלושה בלמים זה מערך יותר התקפי מאשר הגנתי. היו לנו חיסורים משמעותיים והיינו צריכים לאזן את זה. המחצית הראשונה לא הייתה טובה בלשון המעטה, אבל זה קרה בעיקר כי לא היינו מרוכזים מספיק ונלחצנו בכל פעם שהכדור היה בשליטה שלנו וצריך לפרגן גם למכבי תל אביב על כך" אמרו בבאר שבע.

בבאר שבע החמיאו לקשר הצעיר תומר יוספי שהיה מהבולטים במשחק והראה בעיקר הקרבה ואגרסיביות, כמו כן הוביל את טבלת המרחק בק"מ בסיום המשחק. "תומר מביא איתו מלחמה, חסר לנו עוד שחקנים מהסוג הזה שלא מפסיקים לרוץ" אמרו בקבוצה. הבלמים לואי טאהא ושיר צדק, יחד עם מרוואן קבהא ששיחק קבהא זכו לשבחים בעיקר בגלל משחק ההקרבה שלהם, כמו כן דור אלו שהיה פעיל באגף הימני.

במקביל למשחק, שיחת אתמול ללא צל של ספק הייתה בשאלה האם נשיאת המועדון המאוכזבת, אלונה ברקת, תגיע לאצטדיון בנתניה. אחרי המפלה הגדולה בבחירות האחרונות, במסגרתן לא נכנסה לכנסת ה-21 עם מפלגת הימין החדש, ברקת, נכחה בסופו של דבר ביציע האורחים יחד עם האוהדים. הרבה אדומים ניגשו לשוחח עמה ולתמוך בה, לברקת היה קשה בהתחלה, אבל החלה להשתחרר לאחר שקיבלה קריאות אהבה מהאוהדים. ללא קשר לכך, עד אשר הבעלים ונשיאת המועדון תשחרר הצהרה בפיה על המשך דרכה בכדורגל או בפוליטיקה – עתידה לוט בערפל.

"אני חושב שעמדנו מצוין מבחינה טקטית" אמר הקשר מרוואן קבהא שעשה שינוי מהותי מאז הטעות במשחק הקודם נגד מכבי תל אביב, "לא עשינו יותר מדי במחצית הראשונה, אבל זה מסוג המשחקים שאתה לא רוצה להפסיד מצד אחד ולחזור אחורה במומנטום. אני חושב שעשינו עבודה טובה מבחינה הגנתית ואנחנו עם הפנים קדימה".

על חשיבות המשחק לקראת מאבק מול מכבי תל אביב בעונה הבאה: "אנחנו לא חושבים על העונה הבאה, יש לנו עוד מטרה העונה והיא לסיים במקום השני בטבלה ולהגיע לאירופה. זה לא סוד, אנחנו עושים הכול כדי להגיע לאירופה ולהפוך את העונה הקשה שעברנו למתוקה קצת".

האם חשוב לו ולשאר השחקנים לשמוע מסר מרגיע מאלונה ברקת אחרי המפלה שלה בבחירות: "לא הרגשנו שאלונה בכלל עזבה אותנו אז אין כזה הבדל מה שהרגשנו לפני ומה שאנחנו מרגישים עכשיו. אני חושב שהפוליטיקה הפסידה את אלונה, היא אישה מדהימה שרצתה לעזור ואנחנו שמחים שהיא אתנו. זה לא שינה כי אלונה הייתה איתה גם אחרי שנכנסה לפוליטיקה ואולי עכשיו זה יהיה יותר. היא אחראית על כל מה שקורה בהפועל באר שבע ואנחנו שמחים שהיא כאן".

על העתיד שלו בבאר שבע אחרי תקופה לא טובה: "גם לפני וגם עכשיו לא חשבתי על העתיד שלי. יש לי כאן חוזה לעוד שלוש שנים ואני רוצה להמשיך כאן. הפועל באר שבע מועדון גדול, אני אוהב אותו ומאז שקיבלתי את ההזדמנות מאז הטעות נגד מכבי אני מרגיש יותר ביטחון, אני מרגיש שברק מאמין בי וזה הכי חשוב. לגבי עונה הבאה – אני פה".

בנוגע לאלו שפקפקו ביכולתו: "אני מאמין מאוד בעצמי, אם לא הייתי מאמין אז לא הייתי עושה את המהפך הזה בוא נגיד את זה כך. כל אלו שחשבו שהרים גבה, לא לשכוח שהגעתי להפועל באר שבע מליגת האלופות אז עשיתי דבר אחר או שניים ואני עונה להם על המגרש".

צילום: בן בודה