בב"ש מרוצים: "ניצחון יקר מאוד", אוגו לא נכח בטרנר

הפתיחה הטובה של הפועל באר שבע בפלייאוף העליון נמשכת ובגדול. אחרי שני ניצחונות רצופים בפתיחת הפלייאוף, חניכיו של ברק בכר ממשיכים בקצב הניצחון כשגברו 1:2 בטרנר על המעפילה הטריה לגמר גביע המדינה בני יהודה תל אביב. בכך, האלופה היוצאת רושמת ניצחון שישי בשבעת המחזורים האחרונים ומתבססת לה במקום השני המקנה את הכרטיס לאירופה בעונה הבאה.

"הניצחון הזה יקר מאוד" אמרו בבירת הנגב, "הראנו הרבה אופי, זה משחק שני ברציפות שאנחנו חוזרים מפיגור יחסית מוקדם ומצליחים להפוך את התוצאה, המשמעות הזאת היא חשובה יותר מהנקודות. זה מראה שהביטחון של כל השחקנים חוזר למרות מה שעברנו העונה. הקבוצה בתקופה טובה ומאמינה בעצמה, אבל אסור לנו להוריד את הרגל מהגז כי אנחנו רוצים מקום שני ואירופה בעונה הבאה".

מי שסחט את רוב המחמאות מאנשי המועדון, מחזור שני ברציפות, הוא בן שהר שכבש צמד שני בתוך שבוע שממצב אותו לבד בטבלת מלכות השערים של הליגה עם 14 כיבושים בסך הכל. אלמלא החמצת הפנדל, יכל לסיים עם שלושער שהיה חותם יותר מכל את הכושר הנהדר שבו נמצא. אגב, טרם בעיטת הפנדל, חנן ממן שבישל נהדר את השער הראשון של שהר, ביקש לבעוט את הפנדל למרות ששהר היה ראשון ברשימת הבועטים וזה לא ויתר. בבאר שבע הבחינו בכך, אולם השניים שוחחו בסיום וליבנו את העניינים, בכלל בבאר שבע מתכוונים כי לקראת המשחקים הבאים לא תהיה מחלוקת לגבי הבועט וימשיכו להיצמד לרשימת הבועטים אותה מפרסם ברק בכר באסיפה שלפני כל משחק.

בבאר שבע מרוצים גם מהיכולת של ניב זריהן שסייעו במשחק הלחץ בחלק המגרש של בני יהודה, כמו כן מאור מליקסון שהתעורר במחצית השנייה והיה הרבה יותר אנרגטי ואגרסיבי מאשר במחצית הראשונה. יחד עם זאת, בצוות המקצועי לא אהבו לראות את הירידה באגרסיביות בחלק האחרון של המשחק, בו כמעט הצליחו הזהובים להשוות את התוצאה. "היה לנו גם הרבה מזל, ירדנו יותר מדי אחורה בעשר הדקות האחרונות וכמעט שילמנו על זה. המשחק נגד חדרה הראה לכולם שצריכים לשחק עד הרגע האחרון ובפלייאוף כזה צמוד שבו כל נקודה חשובה אסור לחלום" אמר גורם המקורב למועדון.

מספר שחקנים ירדו חבולים מהמשחק אמש, אולם לא נראה שמדובר בפציעות רציניות. מיגל ויטור הרגיש מתיחה קלה בשריר הירך האחורי והוא בספק למחזור הקרוב נגד מכבי תל אביב. בבאר שבע סיפרו כי לא מדובר בפציעה רצינית, אך לא מתכוונים לקחת סיכונים מיותרים עמו בכל מקרה. גם קווין טאפוקו ודור אלו סימנו על מתיחות ונראה שהצרפתי יצטרך מספר ימי מנוחה עד שיתבהר יותר מצבו. בכל מקרה, טאפוקו ייעדר מהמשחק הקרוב עקב צהובים ואריק סאבו עשוי להחליפו בהרכב.

קיים סיכוי קטן שהקרב על החלפתו של קווין טאפוקו בהרכב יהיה בין אריק סאבו לג'ון אוגו. הניגרי, שחזר לאימונים אחרי ועדת המשמעת הפנימית בה ספג קנס כספי של 8000 ₪, לא היה בסגל ולא היה נוכח ביציעים באצטדיון טרנר. ככל הנראה, אוגו מאוכזב מהיחס של הנהלת הקבוצה. "אוגו מצפה שיתייחסו אליו בצורה אחרת, כיאה לשחקן שחקן נבחרת ניגריה" סיפר גורם, "הוא נתן הרבה למועדון ומחובר לאוהדים, המינימום זה לדבר איתו ולהזמין אותו למשחק, מבחינתו הוא לא עוד שחקן בקבוצה". למרות המתיחות בין הצדדים, גורם בכיר במועדון סיפר כי ההחלטה לאי זימונו של אוגו נובעת משיקולים מקצועיים בכפוף להכנת הקבוצה בעונה הבאה ומכחישים את הטענה כי אוגו לא ישחק במדי באר שבע עוד העונה. "אוגו עוד ישחק בטרנר והאוהדים ייפרדו ממנו כמו שמגיע לו" אמרו בבאר שבע.

אחד המצטיינים בניצחון החשוב על בני יהודה, הוא הקשר מרוואן קבהא שמאז הטעות ההיא נגד מכבי תל אביב נראה שחקן אחר לגמרי ומגלה יכולת טובה משחק אחרי משחק. אחרי הבישול בשבוע שעבר, קבהא עבר בסלאלום על פני מספר שחקני בני יהודה וכמעט כבש שער נדיר. "כשיש ביטחון לשחקנים, אתה מרגיש את זה" אמר קבהא אחרי הניצחון, "גם בפיגור הרגשנו שאנחנו יכולים להפוך את המשחק ואני שמח שגם אחרי שהחמצנו לא הורדנו את הראש ולא את הרגל מהגז. ניצחנו משחק קשה נגד בני יהודה שהעפילה לגמר גביע, גם אחרי משחק לא פשוט בחצי גמר היא הצליחה לעמוד טוב על המגרש".

על השינוי ביכולתו מאז הטעות נגד מכבי תל אביב: "אני לא חושב על הטעות ההיא, שכחתי אותה כבר שבוע אחרי. אני מסתכל ממשחק למשחק, כולנו עובדים נורא קשה באימונים ורואים את העבודה גם במגרש מבחינה קבוצתית. אנחנו מנצחים קבוצות שמתמודדות מולנו ראש בראש בטבלה והניצחונות האלו חשובים מאוד עבורנו. כל משחק נגד מכבי תל אביב הוא חשוב, נתכונן אליהם בצורה הכי טובה. אנחנו מגיעים לכל משחק כדי לנצח, אבל המשחק כזה הוא חשוב למועדון, חשוב לקהל ואני מקווה שנגיע מוכנים כדי שננצח".

קרדיט תמונה: בן בודה