האלחמיד יחמיץ לכל הפחות את הסיבוב הראשון של הפלייאוף, אלו מאוכזב

רגיעה בבירת הנגב. אחרי היממה הלא שקטה שעברה עליה והתיקו הסוער נגד בני סכנין במחזור הקודם, הפועל באר שבע חוזרת למסלול הניצחונות כשגברה אמש (ראשון) בחוץ 1:0 על מכבי נתניה משער ניצחון של מיגל ויטור. בכך, באר שבע פותחת ברגל ימין את הפלייאוף העליון והיא מתקרבת 2 נקודות בלבד ממכבי חיפה שבמקום השני בטבלה.

מי שסחט את מלוא המחמאות אמש הוא איך לא מיגל ויטור. שחקן העונה לפני שנתיים, חזר בגדול אחרי הפציעה האחרונה שעבר, שמר על הסטטיסטיקה בה באר שבע לא סופגת כשהוא משחק ואף קינח בשער ניצחון ששחרר הרבה רגשות. "כמה חבל שנהנינו ממיגל כל כך מעט" אמרו בקבוצה, "בכל פעם שהוא משחק רואים את האיכויות שלו. הוא מודל להשראה עבור כל שחקן שעובר משברים ופציעות במהלך קריירה. הפציעה האחרונה כמעט שברה אותו, אבל הוא לא ויתר. הלוואי ונצליח כולם להשאיר אותו בריא כמה שיותר זמן" הוסיפו בנגב. אגב, ויטור הוחלף בגלל כיווץ בשריר הירך האחורי מאחר ולא שיחק זמן רב בצורה אינטנסיבית והוא יהיה כשיר לאחר פגרת הנבחרות.

צילום: בן בודה
צילום: בן בודה

בבאר שבע התעודדו גם מחזרתו של מיכאל אוחנה שנכנס ברבע שעה האחרונה. בצוות המקצועי תכננו לשלבו כבר בשבוע שעבר, אולם הכרטיס האדום שספג אורן ביטון שינה את התוכניות. בפגרה ינסו לקבוע משחק אימון עבור אוחנה להסרת החלודה כדי שיוכל לסייע במאבק על הכרטיס לאירופה. בקבוצה מרוצים גם ממרוואן קבהא שגילה יכולת טובה במרכז המגרש ומקווין טאפוקו שהחליף את ג'ון אוגו.

במקביל, בשורות לא טובות להפועל באר שבע. חאתם עבד אלחמיד, שנפגע בתאונת דרכים בדרכו לאימון הקבוצה, יחמיץ בוודאות את הסיבוב הראשון של הפלייאוף העליון ואף יותר מכך. הבלם, הצטווה לנוח מספר שבועות בעקבות החבלה שספג בראשו עקב התאונה ובקבוצה מקווים שיוכל לחזור למחזורי הסיום של העונה. ג'ון אוגו, שהושעה עד להודעה חדשה בשל נהיגתו בשכרות, המריא אתמול להתכנסות נבחרת ניגריה באישור המנכ"ל אסי רחמים. בבאר שבע כועסים מאוד על אוגו ויעמידו אותו לדין ברגע שיחזור מהנבחרת, אבל הודפים את הטענות כי לא ישחק עד סוף העונה. בכר התייחס לכך לאחר המשחק: "אוגו עשה מעשה שלאי יעשה אבל הגבנו במהירות. צריך לזכור את מה שהוא תרם למועדון בשנים האחרונות, הוא יחזור מהנבחרת נישב ונחליט מה לעשות".

שחקן נוסף שהיה מאוכזב אתמול הוא דור אלו, שלא יישאר בקבוצה בעונה הבאה. המגן הימני, שזומן למשחק כחלק מרשימת 19 השחקנים שקבע ברק בכר, נופה ברגע האחרון כשספסל באר שבע נותר רק עם שחקן הגנה אחד שיר צדק. "מתעללים בו בכוונה, בשביל מה מביאים אותו עד לנתניה? כדי להודיע לו ברגע האחרון שהוא לא בסגל?" אמרו מקורביו של אלו.

"אני שמח מאוד לחזור" אמר כובש שער הניצחון מיגל ויטור, "אני שמח מאוד על הגול שעזר לקבוצה לנצח. זה לא קל להיות בחוץ כל כך הרבה זמן ללא הכדורגל. הרגשתי בשבועיים האחרונים באימונים שחזרתי למיטב שלי וראו את זה על המגרש. כל האמוציות שלי וכל מה שעברתי בתקופה האחרונה עברו לי בראש אחרי הגול, זה סוג של פרס על העבטדה הקשה ואני שמח להבקיע ולהחזיר לאוהדים על התמיכה שלהם בי".

על התקופה הארוכה מחוץ למגרשים: "מה שלמדתי בשנתיים האחרונות הוא שאתה לא יכול לחפש סיבה למה זה קרה. אני יודע שעשיתי הכל בצורה הנכונה בזמן השיקום. לפני שהגעתי לישראל לא היו לי פציעות כאלו בברכיים, אבל דברים כאלה קורים בכדורגל ואני רק מנסה להתרכז בחזרה שלי. כשאתה בצד ואתה רואה את כל החברים שלך לקבוצה עושים את מה שאוהבים ואתה לא יכול לעזור זה מאוד קשה, אבל אני מרגיש טוב עכשיו וזה הכי חשוב".

בנוגע לחזרתו של מיכאל אוחנה אחרי פציעה אותה הוא מכיר היטב: "אני מאוד שמח בשביל מיכאל. אנחנו מדברים הרבה, הוא ילד חכם מאוד וברור שדיברנו על הפציעה הזאת ועל הרגשות בזמן השיקום. אני שמח שהוא חזר ומקווה שיעזור לנו בעתיד".