הלם בב"ש על התקרית בסכנין: "יכל להיגמר רע מאוד", שחקנים: "הם חשבו שניתן להם את המשחק"

אחרי שלושה ניצחונות ברציפות ורגע לפני פתיחת הפלייאוף העליון, הפועל באר שבע נעצרה בדוחא כשסיימה אמש (ראשון) בתיקו 0:0 חלש ויצאה עם נקודה בודדה הרבה בזכות משחק גדול של אוהד לויטה. בכך, במידה ובני יהודה לא תנצח הערב את מכבי תל אביב, החבורה של ברק בכר תסיים עונה סדירה מאכזבת במיוחד במקום הרביעי בטבלת ליגת העל כשבמאזנה 39 נקודות והיא תקווה להשיג את הכרטיס לאירופה בישורת האחרונה.

למרות התיקו, תשומת הלב התרכזה באירועים החמורים שהתרחשו בסיום המשחק בדוחא. זעם גדול בהנהלת הפועל באר שבע אחרי התקרית חמורה שנרשמה בסיום כאשר עשרות אוהדים של בני סכנין החלו להתעמת עם אוהדי ושחקני באר שבע בסיום המשחק כשלטענת שחקנים כמה אוהדים שנמצאו מעל המנהרה המובילה לחדרי ההלבשה החלו לירוק ולזרוק חפצים לעברם. הלם רב אצל אנשי באר שבע בעקבות הקללות שהוטחו כלפי אלונה ברקת ואסי רחמים. "אלונה הייתה המומה, היו רגעים של פחד אמיתי. הביקורים בסכנין תמיד היו טובים והיחס מצד אבו יונס כלבבי אבל הפעם זה יכל להיגמר רע מאוד" אמרו בבאר שבע.

מנכ"ל המועדון, שניסה להרגיע את היצרים ויצא מהיציע מלווה בשלושה מאבטחים, ספג לטענת מספר עדי ראייה בדרכו לכר הדשא מטר יריקות וקללות מאוהדי סכנין. "בושה וחרפה שאוהדים ככה עדיין מתנהגים, ספגנו יריקות וכוסות מהיציע והמאבטחים המקומיים בקושי מנסים לעצור. האזור הזה אמור להיות בכלל סטרילי ואם אנחנו לא שומרים על איפוק העניינים יכלו להתלקח בשנייה" אמרו בקבוצה. בבאר שבע הורו לשחקנים להתארגן במהירות כדי לצאת דרומה וחמש ניידות משטרה ליוו את אוטובוס השחקנים עד ליציאה מסכנין. "האוהדים של סכנין לא אהבו לראות את הלחימה שלנו בסוף, הם חשבו שניתן להם את המשחק" הוסיפו שחקנים.

באשר ליכולת על כר הדשא, בבאר שבע החמיאו רבות לשוער אוהד לויטה. השוער השני שהפך לראשון, סיפק אמש הצלות אדירות שמנעו תבוסה, כשבמקביל ברקע עדיין ישנם דיבורים סביב אכזבתו של אריאל הרוש מהמצב אליו נקלע בספסל. בצוות המקצועי מבינים לליבו של הרוש, אבל היכולת של לויטה מאז קיבל את הקרדיט מברק בכר לא משאירה מקום לתהיות סביב ההחלטה של המאמן. "לויטה היה ענק אתמול, בכלל בתקופה האחרונה הוא משאיר אותנו ללא מילים, מגיע לו. יש לנו שני שוערים מצוינים ובינתיים מי שנמצא בכושר יותר טוב משחק" אמרו בקבוצה.

חאתם אלחמיד שהחליף את אורן ביטון לאחר שזה הורחק, המשיך לגלות עליונות בחלק האחורי והוא עשוי להמשיך כמגן שמאלי במשחק הפתיחה של הפלייאוף העליון, לפי המסתמן בחוץ נגד מכבי נתניה. מרוואן קבהא וג'ון אוגו ימשיכו לשחק במרכז השדה כשאריק סאבו וקווין טאפוקו ימשיכו לחכות על הספסל. בבאר שבע רצו להעניק מספר דקות למיכאל אוחנה שחזר אחרי כמעט שנה לסגל הקבוצה, אולם לאור ההרחקה של אורן ביטון השתנו התוכניות כך שגם ניב זריהן וחנן ממן שגילו יכולת טובה שילמו את המחיר. הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור עשוי לחזור באופן סופי לסגל בשבוע הבא.

בכל הקשור לעידן שאחרי עזיבת אלונה ברקת לפוליטיקה, ישנם חילוקי דעות בכל הקשר לעתידה של הבעלים ברגע שתבחר לכנסת מטעם מפלגת 'הימין החדש'. ברקת הצהירה שוב בסוף השבוע האחרון כי הפועל באר שבע אינה על המדף וישנם כאלו שבוחרים להאמין כי העניינים ביום שאחרי התשעה באפריל יראו כפי שהיו בשנים האחרונות. יחד עם זאת, ישנם גורמים הטוענים מצד שני כי ההיקשרות של הבעלים לחוזים כבדים יחסית מחייבים אותה מלית ברירה להעמיד תקציב גבוה יחסית שיגרום לה אף להביא מכיסה הפרטי בעונה הבאה סכום גדול יותר מהעונה האחרונה. בנוסף לכך, המנכ"ל אסי רחמים שיקבל לידיו את זכויות הניהול, ישאף לנהל את התקציב העונתי בצורה היעילה ביותר, מה שאומר שלא יהיו רכישות גדולות ונוצצות כפי שאוהדי באר שבע התרגלו בעבר. שחקנים זרים פחות מוכחים יהוו אלטרנטיבה, כמו כן שחקנים ישראלים.