כחלק מהמפכה הצפויה בב"ש: תינתן הזדמנו לשחקני בית, עזרא יעזוב

אחרי התבוסה הקשה למכבי תל אביב באמצע השבוע, הפועל באר שבע חזרה בקושי רב למסלול הניצחונות כשגברה במשחק עצבני במיוחד 0:1 בטרנר על האחרונה בטבלה, מ.ס. אשדוד. בכך, האלופה מתאוששת עם 3 נקודות שמסייעות לה בקרב על המקום השני בטבלה, כשבמאזנה 25 נקודות.

בבירת הנגב מרוצים בסך הכל ממלוא הנקודות אך ממשיכים להיות מודאגים באשר לחוסר ניצול ההזדמנויות ממנו סובלים שחקני ההתקפה. "אם היינו מנצלים את ההזדמנויות במחצית הראשונה, לא היינו נגררים ללחץ ולעצבים שכמעט הוציאו אותנו מהמשחק" אמרו בקבוצה. בפעם השלישית העונה, ברק בכר ביצע חילוף ראשון במחצית הראשונה. בפעמיים הקודמות מרוואן קבהא היה זה ששילם את המחיר, הפעם קבהא היה זה שנכנס למשחק בדקה ה-39 במקומו של בן שהר. מלך השערים של האלופה לא הסתיר את האכזבה הגדולה שלו וגם רוב הקהל האדום (למעט היציע הדרומי) לא היה מרוצה והגיב בשריקות בוז צורמות. ברק בכר לא התרגש מכך והסביר חד משמעית בסיום כי ההחלטה להוציא את שהר נבעה מסיבה מקצועית כדי לחזק את מרכז המגרש אחרי הרחקתו של אריק סאבו.

במועדון זועמים על התנהגותו של הקשר הסלובקי הבינלאומי, אריק סאבו, שהורחק בכרטיס אדום ישיר והוביל ללחץ אדיר ולעצבים בקרב חבריו לקבוצה מרגע הרחקתו. בהנהלה ישוחחו עם סאבו שהביע חרטה על התנהגותו, אולם לא יעבירו זאת על סדר היום ויטפלו בזה בתוך המועדון. "סאבו נהג בחוסר אחריות" אמר גורם בבאר שבע, "מאכזב מאוד ששחקן ברמתו מאבד ככה את הראש, אם דודו ביטון לא מורחק אחרי שתי דקות לא היו לנו את הכוחות לנצח והערב היה מסתיים רע בגלל טעות טיפשית".

צילום: בן בודה
צילום: בן בודה

מי שזכה למחמאות בסיום הוא נייג'ל האסלביינק ששוב הציל את באר שבע ממבוכה נוספת והעלה בסך הכל את מאזנו לחמישה שערים, מילה מעודדת נזקפה לזכותו של מרואן קבהא שגילה יכולת טובה במחצית השנייה אחרי הטעות הקשה שלו בהפסד למכבי תל אביב. אורן ביטון ומיגל ויטור שפתחו לראשונה העונה בהרכב אחרי שחזרו מפציעות קשות סחטו גם כן מחמאות מהצוות המקצועי. הבלם הפורטוגלי שלא תוכנן לשחק 90 דקות ולכן הוחלף על ידי שיר צדק בדקה ה-69, רשם קאמבק מעודד עם מספר פעולות טובות שהזכירו טעימות מיכולתו בעונת 2016/17.

"כמובן שהייתי רוצה לשחק 90 דקות" אמר הפורטוגלי מיגל ויטור, "לצערי כרגע אני לא בכושר משחק מלא. אני צריך להיכנס לכושר משחק צעד אחר צעד בטח אחרי שהייתי בחוץ כל כך הרבה זמן. זה צעד אחד לעומת שבוע שעבר ואני מקווה שאהיה מוכן בקרוב לשחק משחק מלא ולעזור לקבוצה".

ויטור סיכם את הניצחון בזכות עבודה קבוצתית. "התחלנו את המשחק טוב מאוד עם הרבה מחוייבות ואגרסיביות במאבק על הכדור מולם. הגענו להרבה מצבים אבל לצערי לא הבקענו. היו לנו הזדמנויות להגדיל את התוצאה אבל זה הכדורגל. הכי חשוב זה הניצחון כדי לקבל מוטיבציה ולשפר את האווירה אצל כולם ואני שמח שעשינו זאת".

על היכולת החלשה של הקבוצה העונה: "אני חושב שכולם רואים שאנחנו לא משחקים כמו ששיחקנו בשלוש השנים האחרונות, אבל זה הכדורגל. לא בכל עונה אפשר להיות הכי טוב, אנחנו נלחמים כדי לשחק טוב כמו בשנה שעברה. אנחנו לא יכולים תמיד להיות מושלמים, נוכל לעבוד קשה כדי לעשות זאת. אני בטוח שבעתיד נראה טוב יותר ונלחם על המטרות שלנו עד סוף העונה".

ויטור, שפתח נגד בית"ר תל אביב רמלה במסגרת הגביע ולאחר מכן צפה מהיציע בהפסד למכבי תל אביב הודה על האכזבה בסיום. "כמובן שזה היה קשה. זה היה משחק לא קל לצפייה מבחוץ, אבל לא הפסדנו את הליגה במשחק הזה, אני יודע שזה משחק קשה בשבילנו בשביל האוהדים ובשביל כולם אבל זה קורה. בעונות הקודמות יצאנו שמחים בסיום במפגש נגד מכבי תל אביב, הפעם זה היה הזמן שלהם לצאת השמחים בסיום. אני מבטיח שבמפגש הבא נראה טוב יותר" אמר ויטור.

בבאר שבע ממשיכים במרץ את הכנות לקראת השינויים הצפויים בחלון ההעברות. במועדון יקבלו השבוע מספר החלטות חשובות בנוגע לשחקנים שלא ימשיכו בקבוצה. מספר שחקנים יקבלו הודעה בקרוב כי הם יכולים לחפש קבוצות אחרות. חנן ממן ועדן בן בסט המאוכזבים שוב לא שותפו והפעם אפילו לא ערכו חימום במהלך המשחק והם לא צפויים להמשיך בנגב. שחקן נוסף שהיה מאוכזב ביציעי טרנר הוא חן עזרא שכלל לא נרשום ב-18 פעם נוספת. הקשר שהגיע בקיץ מבית"ר ירושלים, לא זכה עד כה להזדמנות משמעותית מברק בכר ולמעשה פתח רק ב-3 משחקים מתחילת העונה. עזרא, שלא ימשיך בבאר שבע, זוכה לחיזורים רבים מקבוצות ליגת העל, כשמכבי חיפה, מכבי נתניה ובית"ר ירושלים מעוניינות בשירותיו. גם שיר צדק וניב זריהן עדיין מתנדנדים. כחלק משינוי החשיבה בבאר שבע, בוגרי מחלקת הנוער, יונתן אליאס, בני נתן ותומר יוספי קשר קבוצת הנוער שהוקפץ יזכו לדקות רבות יותר במהלך חצי העונה הקרובה.

לקראת המשחק הקרוב נגד בני יהודה תל אביב, ייעדר המורחק אריק סאבו ומרואן קבהא יחליפו. הבלם לואיי טאהא עשוי להיעדר אחרי שסבל מכיווץ וחאתם עבד אלחמיד צפוי להחליפו. המגן הימני דור אלו שעדיין לא רשם דקת משחק אחת באדום, כשיר ויוכל לרשום הופעת בכורה בסגל במחזור הקרוב.