רגיעה בב"ש: "אי אפשר לתאר כמה הניצחון הזה חשוב", מחמאות לשהר ואלחמיד

אחרי חמישה משחקים מאכזבים ללא ניצחון, בהפועל באר שבע נושמים אוויר לרווחה. האלופה בשלוש השנים האחרונות השיגה סוף סוף ניצחון בכורה בליגה ו-3 נקודות חשובות כשהביסה 1:4 ביכולת נהדרת את מכבי פתח תקווה של האקס אלישע לוי. בכך, חניכיו של ברק בכר יוצאים לפגרת הנבחרת כשהם מדלגים אל המקום השישי בטבלה ובמאזנם 7 נקודות.

"אי אפשר לתאר כמה הניצחון הזה היה חשוב" אמרו בבאר שבע, "המשחק נפתח בדיוק הפוך ממה שקיווינו, אבל השחקנים נלחמו ולא נשברו. זה ניצחון ראשון שמחזיר לנו קצת את הביטחון אבל יש לנו עוד הרבה מה לשפר. זה כיף גדול לצאת לפגרת נבחרת עם ניצחון שנותן שקט למערכת אבל דווקא עכשיו אנחנו חייבים לעבוד קשה יותר ולחבר עוד יותר את כולם". המאמן ברק בכר שוחח עם חניכיו בסיום המשחק וביקש מהם לשמוח מהניצחון אך גם להמשיך את המחויבות והלחימה במשחקים הבאים.

סיפור המשחק אמש בבירת הנגב הוא צמד השערים שכבש בן שהר. החלוץ, שפתח בהרכב לראשונה מאז משחק הבית נגד מכבי תל אביב במחזור השני, סחט מחמאות מהצוות המקצועי ובבאר שבע מבינים שמקומו בהרכב הראשון. שהר, ששמר הרבה בבטן בעקבות התקופה הסבוכה שעבר, שוחח בסיום המשחק דקות ארוכות עם נשיאת המועדון אלונה ברקת. "בן עבר תקופה מטלטלת" סיפרו שחקנים בבאר שבע, "מהצד היה מבאס לראות אותו סופג את כל הדיבורים שמסביב, הרבה אחרים היו נשברים אבל הוא ידע להניח הכל בצד ולהוכיח שמגיע לו לשחק" הוסיפו. במהלך השבוע, שהר שוחח עם ראשי המועדון על מנת לברר את מעמדו בקבוצה מבחינה מקצועית אחרי שלא נכלל בסגל במחזור הקודם נגד מכבי חיפה וכעת לאור יכולתו, שהר יקבל את הקרדיט גם במשחק הבית הקרוב נגד הפועל רעננה. אגב, תקרית חריגה נרשמה לאחר חילופו של שהר במרוואן קבהא, כשאוהדי היציע המערבי בטרנר שרקו בוז למאמן ברק בכר שהגיב בחזרה בתנועות ביטול מה שהכעיס את הקהל האוהדים שמאחוריו עוד יותר. בסיום המשחק, בכר הבין כי טעה בתגובתו והתנצל: "הקהל זה הכי טוב שיש להפועל באר שבע. נפלט לי, זה לא מתאים לי ואני מתנצל".

במועדון החמיאו לצמד שחקני הרכש שהגיעו בסמוך לסגירת חלון ההעברות דיא סבע ונייג'ל האסלביינק. בבאר שבע מרוצים שסבע נכנס לעניינים עם שער בכורה במדים האדומים וסחיטת פנדל, כמו כן האסלביינק שהפעם מעורב הרבה יותר ואף קינח עם בישול לסבע. "זה ייקח זמן, אבל אנחנו נהנה מהם עוד הרבה" אמרו בקבוצה. גם אריק סאבו וג'ון אוגו זכו לתשבוחות ועושה רושם ששיתוף הפעולה של השניים במרכז הקישור משתפר ממשחק למשחק.

לקראת המשחק הקרוב נגד הפועל רעננה אחרי פגרת הנבחרת, מצפה לברק בכר כאב ראש לא פשוט, אך חיובי. חנן ממן, שהיה אמור לעלות בהרכב אך נעדר בעקבות הרעלת מזון, יעמוד לרשותו של ברק בכר. בצל היכולת המשופרת של מרכז ההגנה, המגן הימני דור אלו כשיר והבלם לואי טאהא חוזר מפציעה ויילחם על מקום בהרכב יחד עם שיר צדק וחאתם עבד אלחמיד. בבאר שבע החמיאו לצדק על השיפור ביכולתו וגם לאלחמיד שהצטיין אך נאלץ שוב לרדת לספסל בעקבות עומס וכאבים קלים במפשעה. בקבוצה גם מעודדים מקצב ההתקדמות של מיחאי קורהוט, שרושם משחק מלא בפעם השנייה ברציפות ואמש התכבד גם בשער הרביעי. המגן השמאלי הראשון עד לא מזמן, אורן ביטון, ממשיך לערוך אימונים מבוקרים יחד עם חבריו לסגל ולמרות בדיקת ה-MRI שבישרה על קרע ברצועה הצולבת, הוא עשוי לחזור לרוטציה אחרי הפגרה.

"אנחנו כשחקנים, כקבוצה, כצוות, עושים הכל מתחילת העונה כדי לנצח ולהיראות טוב" אמר בלם האלופה חאתם עבד אלחמיד לאחר הניצחון, "במשחקים האחרונים הגענו למצבים שלא הצלחנו לכבוש מהם, אבל היה לנו קצת חוסר מזל ואני שמח שזה התפוצץ וששיחקנו טוב".

על הפציעה שגרמה לו להיעדר בתחילת העונה: "עברתי פציעה ארוכה ומתישה. אני שמח שחזרתי לעצמי די מהר, עבדתי כל כך קשה גם באימונים וגם מחוץ לאימונים. עשיתי טיפולים כמו שצריך ואני שמח שאני נראה ככה אבל אני צריך להמשיך ביכולת הזו גם בהמשך העונה".

בנוגע לכך שאינו יכול להשלים משחק מלא: "אני מנסה לחזור בהדרגתיות ולא לשחק 90 דקות בכל משחק, זה לא בריא לאזור הפגוע ואני עדיין מרגיש לפעמים כאבים וחולשה מסויימת. אני עובד כדי לחזק את המקום ומקווה שהכאב לא יחזור".

על זימון אפשרי לנבחרת ישראל: "אני עושה כל מה שאני יכול על המגרש כדי להראות שאני ראוי ורוצה להיות בנבחרת. ברגע שאני אוזמן אני אשמח".

קרדיט: בן בודה