ח"כ כבל: המלחמה הבאה עלולה להיות קשה לאין שיעור

נציב קבילות החיילים האלוף (במיל) יצחק בריק, כתב לאחרונה דו״ח מעמיק על מוכנות וכשירות צה"ל למלחמה ועל המצב הקשה בשטח, כעת הוא ממליץ להקים ועדת חקירה ממלכתית בעניין.

בראיון לרדיו דרום הבוקר הפציר יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) למנות וועדה שתבחן את הנושא "פשוט ללכת לכמה מקומות, לשוחח עם חיילים, לראות כמה אימונים עשו, כמה ימי מילואים עשו" עוד הוסיף כי גם ביחידות המיוחדות המוכנות היא פחות ממה שמצפים שתהיה, "המערכות נמצאות במקום אחר לגמרי, המלחמה הבאה עלולה להיות קשה לאין שיעור"

לטענתו של כבל אין דיון ושיח סביב העניין וזאת כי " צה"ל נתפס כסוג של חממה, לא נוגעים בה, בוכים לאחר מכן" והוסיף "במלחמה הבאה, אם תהיה, אין לי ספק שאנחנו ננצח בה. יחד עם זאת, כל אשר אומר האלוף בריק- בתנאים הנוכחים, המחיר שאנחנו עלולים לשלם על הניצחון הזה יהיה גבוה מאוד"

עוד התייחס ח"כ כבל להחלטת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לא להאריך את כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך "החלטתו של ארדן מתקבלת באווירה שמייצרת שאלות כבדות וקשות עבור השר ארדן. הייתי במקומו חושב הרבה פעמים לפני..זה נראה רע, זה מריח רע, יש לזה הקשרים לא טובים וחבל זה נעשה כך".

להאזנה לראיון המלא:

קרדיט: דוברות הכנסת, יצחק הררי