ח"כ השכל: שינוי גישה בממשל האמריקאי

ארצות הברית הודיעה ביום שני האחרון על סגירת נציגות הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) בוושינגטון. זאת עקב התנגדות הפלסטינים לבוא לשולחן המשא ומתן וניסיונם לגרום לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג לפתוח בהליכים נגד ישראל.
ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי נעשו מאמצים משמעותיים לכינון שלום יציב בין ישראל לפלסטינים, אך למרות זאת, ההנהגה הפלסטינית לא קידמה צעדים לחידוש המשא ומתן עם ישראל וגינתה את תוכנית השלום האמריקנית עוד בטרם הוצגה. ההחלטה התקבלה ברקע מאמציהם החוזרים ונשנים של הפלסטינים להביא לחקירת ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.
מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר מוקדם יותר השבוע: "ננקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על זכויותיהם של אזרחינו החיים בארה"ב ולאפשר להם גישה לשירותים הקונסולריים שלהם". לדבריו, "הסלמה מסוכנת זו מראה כי ארה"ב מוכנה לפרק את המערכת הבינלאומית כדי להגן על פשעי ישראל ועל התקפותיה נגד האדמה הפלסטינית ונגד העם הפלסטיני ונגד השלום והביטחון בשאר חלקי האזור".
בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם חברת הכנסת שרן השכל (הליכוד), חברת ועדת החוץ והביטחון. לדבריה עד כה הממשל האמריקאי הפעיל לחץ על הישראלים עקב חוסר שיתוף הפעולה של הפלסטינים, ומהלך זה- מסמן שינוי בגישה האמריקאית. האזינו לראיון המלא:

קרדיט: דוברות הכנסת, יצחק הררי