סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון

ביום שני (10.9) הודיע ממשל ארה"ב לרשות הפלסטינית על החלטתו לסגור את משרדה הראשי על נציגות הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) בוושינגטון, זאת עקב התנגדות הפלסטינים לבוא לשולחן המשא ומתן ונסיונם לגרום לבית הדין הבינלאומי בפלילי בהאג לפתוח בהליכים נגד ישראל. סגירת משרד אש"ף תותיר את הפלסטינים ללא נוכחות רשמית בבירה האמריקאית.

אתמול (שלישי, 11.9) בערב בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו על סגירת נציגות אש"ף בארה"ב, ואמר כי מדובר ב"החלטה הנכונה". "ארה"ב קיבלה את ההחלטה הנכונה באשר לנציגות אש"ף בוושינגטון", אמר נתניהו. "ישראל תומכת בפעולות האמריקניות שנועדו להבהיר לפלסטינים שהסירוב למו"מ והנסיונות לתקוף את ישראל בפורומים בינלאומיים לא יקדמו את השלום".

הבוקר התראיין בתכניתנו, "הבוקר" ברדיו 101.5FM סגן השר מייקל אורן, מ'כולנו' אשר בירך על המהלך האמריקני לדבריו זהו "צעד נכון, צעד חכם; בניגוד לעבר כאשר הפלסטינים כל פעם שעזבו את שולחן ההידברות כל פעם שהפרו את החוק האמריקאי, לא רק שלא נענשו- הם קיבלו פרס. ב2010 פעם ראשונה שאבו מאזן הכריז על כוונתו לפנות לבית המשפט הבינלאומי בהאג מה עשה הנשיא אובמה? הוא לא העניש את אבו מאזן, הוא שידרג את הנציגות הפלסטינית בוושינגטון הפך אותה למין שגרירות עם דגל. והנה בא טראמפ ואומר פעם אחרונה, אנחנו חוזרים לכללים הידועים מי שמפר את החוק האמריקאי ומי שמסרב להכנס למשא ומתן ישלם מחיר עכשיו, וזה מצויין!"

להאזנה לראיון המלא: