משבר עבודות השבת

גשר יהודית הינו גשר שעתיד לחבר בין מזרח העיר תל אביב למרכזה ולמעשה יחצה את נתיבי איילון אל עבר תחנת רכבת "השלום". בניית הגשר תוכננה להתקיים בשבתות אלא שהדבר עורר את חמתם של המפלגות החרדיות והן דורשות לקיים את העבודות בלילות. רא שהעיר רון חולדאי, מתכנן לעתור בנושא לבג"ץ.

מתחמם המאבק על העבודות על גשר יהודית בנתיבי איילון בת"א. ראש העיר תל אביב רון חולדאי הודיע כי: ״לא ניתן להקים את גשר יהודית בעבודת לילה. מדובר בהחלטה מקצועית שנעשתה לאחר בדיקה מעמיקה ויסודית של חברת נתיבי איילון, חברה ממשלתית השייכת במלואה למשרד התחבורה, שבדקה את כל האפשרויות והגיעה למסקנה כי עבודה מסוג זו בלילות לא רק שתשבית את נתיבי איילון, אלא גם את רכבת ישראל ולמעשה תביא לקטסטרופה תחבורתית".

מנגד טען השר כ"ץ כי ""גם דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע". כ"ץ ביקש להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תוכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות.

הבוקר התראיין בתכניתנו "הבוקר" ברדיו 101.5FM ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת העיר ת"א, יו"ר רשימת- "ח"י- חילונים ירוקים" אשר טען כי "ממשלת ישראל שבויה בידיים של החרדים והנה עוד דוגמא שהפעם השר ישראל כ"ץ מתכופף ופשוט מוכר את כולנו על מנת לרצות את החרדים ולשמור על הרוב הקואליציוני של ממשלת ישראל"

ח"כ מיקי זוהר אשר נכח באולפן השיב כי: "אנחנו לא מתכופפים לחרדים, אנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית העיקרון היהודי במדינה ישראל חייב להישמר והעיקרון קובע שביום שבת אנשים צריכים לנוח ולא לעבוד"
בהמשך טען ח"כ זוהר כי הוא מאמין שהשבת שומרת על מי ששומר עליה והמליץ לראש הממשלה גם הוא לא "להתעסק" עם השבת- "אני קורא לנתניהו לא להעז לנגוע בשבת, כי גם נתניהו לא מוגן במאה אחוז מפני השבת. מי שפוגע בשבת, השבת פוגעת בו. אם הוא יפגע בה, היא תפגע בנתניהו"

להאזנה לראיון המלא: