מקרה תמותה ראשון מקדחת הנילוס המערבי

מקרה תמותה ראשון נרשם השנה בשל הנגיף בבית החולים אסותא באשדוד. בבית החולים סורוקה עדיין מאושפז תושב הדרום בן 18 במצב קריטי. מדובר במקרה ההידבקות השביעי החודש, ובמשרד בריאות מזהירים כי ההתפרצות הנה גבוהה ביותר בהשוואה לשנים אחרות

לפני 3 שבועות הגיע אדם מבוגר לבית החולים 'אסותא' באשדוד במצב קשה כתוצאה מהידבקות בנגיף קדחת הנילוס. המטופל היה מאושפז בטיפול נמרץ, מורדם ומונשם במשך כשבוע. לפני כשבועיים הוא נפטר מהמחלה. זהו מקרה המוות הראשון מהמחלה השנה.מאז תחילת השבוע, דווחו למשרד הבריאות על 11 מקרים נוספים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס. כעת, מדובר ב-68 מקרים מאז תחילת השנה. כזכור, שלשום (ג') הודיעו בבית החולים סורוקה בבאר שבע כי ביחידה לטיפול נמרץ פנימי מאושפז מטופל צעיר בן 18 בעקבות המחלה, שם הוא מונשם ומצבו מוגדר קשה מאד. בכך, הוא מצטרף לעוד שישה חולים במצב קשה, חלקם עם פגיעות מוחיות. אחד מהם, כפי שפורסם אתמול, מאושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב שם מצבו מוסיף להיות קשה.
בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם ד"ר ליאור נשר- מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים סורוקה בעיר. לדבריו אין טיפול מונע או נקודתי לנגיף, ובכל חשש- יש לפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי. האזינו לראיון המלא: