השר ליברמן: כל פעם שחמאס יגיב, תגובת צה"ל תהיה חריפה יותר

כשברקע דיווחים על הסכם מתגבש מול החמאס, הבוקר (ב') תקרית ירי בצפון רצועת עזה. כוח צה"ל ירה לעבר מחבל שפתח באש לעברו בצפון רצועת עזה. המחבל נהרג, אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק.

בראיון הבוקר לרדיו 101.5fm הגיב שר הביטחון, אביגדור ליברמן לאירוע וציין כי "כמו שזה צריך להסתיים ככה זה הסתיים, יש מחבל הרוג, אין נפגעים לכוחותינו. חשוב להמשיך בקו הזה, לפעול בעוצמה ונחישות אבל גם בחכמה".

לגבי אפשרות של הסלמה ציין השר ליברמן כי "אין לנו אין שם עניין לחמם את הגזרה, אין לנו עניין להיכנס להרפתקה ולפני שמכניסים חיילי לצה"ל לפעילות צבאית או לפני שמסכנים אזרחים צריך למצות את כל התהליכים האחרים וכל האופציות האחרות" . בהתייחסות להמשך טרור העפיפונים "אם מישהו חושב שאפשר להגיע להסדר בר קימא מהיום למחר- זה בלתי אפשרי אנחנו עושים מקסימום כדי למנוע מישראל מלחמה" עוד הוסיף "אנחנו לא מתכוונים להבליג, אנחנו רוצים לעשות זיקה ישירה בין הבלונים לבין תנאי המחיה ברצועת עזה"

על הביקורת שהושמעה עליו מימין: "סמוטריץ זו דוגמא כמו בנט- של אותה גישה משיחית פופוליסטית, הוא מציע לכבוש את רצועת עזה ולהחיל ריבונות ולהקים מדינה דו לאומית מדינה אחת מהירדן עד לים, אני בעד מדינה יהודית"

להאזנה לראיון המלא:

קרדיט: דוברות הכנסת, יצחק הררי