שמחה גולדין: "זו הפרת הברית זה הרבה הרבה יותר חמור מבגידה"

שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט להעניק הבוקר הקלות לרצועת עזה בדמות פתיחת מעבר כרם שלום למעבר סחורות והרחבת אזור הדיג לאור הרגיעה באזור בימים האחרונים. ההקלות מגיעות לאחר הפרסום של הפגישה של ראש הממשלה נתניהו עם נשיא מצרים א-סיסי אשר דנו בהסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס. עם זאת, ההקלות שניתנו הבוקר ניתנו מבלי שנכללו בעסקה השבת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול ז"ל.

הבוקר התראיין בתכניתנו 'בוקר טוב דרום', אביו של הדר גולדין ז"ל, פרופ' שמחה גולדין אשר הפנה האשמות קשות כלפי הממשלה וראש הממשלה, לדבריו: "פתיחת השער בכרם שלום ומעבר של סחורות חזרה לתוך עזה אולי יציל אותם לקראת החג שיש להם בשבוע הבא אבל הוא יקשה עלינו וזו פשוט כניעה, במשפט אחד אפשר להגיד שביבי הפך אותנו לפראיירים של המזרח התיכון."

כשנשאל האם מרגיש שהפתיחה של כרם שלום והקלות לפלסטינים בלי השבת הדר ואורון זו לא רק כניעה אולי אפילו בגידה בהדר ואורון טען כי: "זו הפרת הברית זה הרבה הרבה יותר חמור מבגידה, אתה יודע בעברית המציאו את המילה בגידה זה כאילו שאתה מחליף בגד, מה שקרה עם הדר ואורון יש פה הפרת הברית שזה החוסן הלאומי. בסוף מבצע צוק איתן גבעתי ניסו להביא את הדר ולא הצליחו בקרב, ממשלת ישראל שבראשה אני מזכיר לך עמד אז נתניהו הגיעה להסכם ביחד עם חמאס ביחד עם הניה, ובהסכם הזה לא הביאו את החיילים חזרה. הברית היא שהממשלה שמוציאה חיילים לקרב ובוודאי ראש הממשלה, הוא זה שמחזיר אותם חיים, פצועים או מתים. בצוק איתן השאירו את הדר והשאירו את אורון שני חיילים מצטיינים של שתי חטיבות מצטיינות בשדה הקרב ולא הביאו אותם בהסכם בסוף הקרב."

לדברי גולדין ראש הממשלה גורם לפגיעה באמון הציבור "אני לא משתמש במילה בגידה כי בעיני היא מילה קלה מדי, אני מדבר פה על הפרת הברית, אני כשהתייצבתי עם משפחתי אצל נתניהו כמה חודשים אחרי שהדר נהרג ונחטף עי החמאס התכנית היתה ברורה והוא דיבר עליה והוא חתם עליה והוא התחייב עליה בפנינו. הוא אמר שכל הסכם שיהיה עם עזה כל שדרוג של עזה כל שיקום של עזה יהיה מותנה בהחזרת החיילים. במשך 4 שנים הוא לא מקיים את מה שהוא התחייב ועכשיו מגיע השיא, זאת אומרת הם השתוללו, הם שרפו, הם ירו, הם פגעו, הם צלפו ועכשיו אנחנו נותנים להם. עכשיו יש הפסקת אש, הבן שלי נהרג בהסכם הפסקת אש עם חמאס, ההסכם הפסקת אש הזה מאוגוסט 2014 עברו 4 שנים לא סגרנו אותו, על מה אתה חותם? עם מי אתה חותם? מה החיילים שלנו עכשיו בגבול עזה יתנהלו לפי הוראות פתיחה באש של הסכם הפסקת אש? ככה הבן שלי נהרג, ככה הבן שלי נחטף ככה נהרגו שלושה מחיילי הסיירת, איזו התנהגות זאת זו התנהגות מופקרת! אבל השאלה היותר חשובה היא מה יקרה אצלך או אצל כל מי שמאזין לנו, כי כמו שקרה אצלנו יכול להיות שידפקו אצלכם בדלת, והשאלה שראש הממשלה צריך לחשוב עליה יומם ולילה היא איך המשפחה הבאה תתנהג? המשפחה הבאה אני כמעט מבטיח לך לא תתנהג כמו משפחת גולדין, וזה הדבר הנורא ביותר שקרה לנו לפני 4 שנים וזה הדבר הנורא שקורה לנו היום שפותחים את מעבר כרם שלום ולא מקבלים תמורת זה כלום!"

להאזנה לראיון המלא: