ח'כ אורן חזן: "אבו מאזן ויאסר עראפת היו צריכים להיפגש מזמן"

על רקע ההסדרה המסתמנת והסכם הרגיעה עם ארגוני הטרור ברצועת עזה, סוף השבוע עבר בצורה לא שקטה בגבול הרצועה. לצד מספר בודד של שריפות, המשיכו להתקהל מאות מפגינים על הגדר ביום שישי. על פי הדיווחים מהתקשורת הערבית, לפחות שני מחבלים נהרגו מירי כוחותינו.

חבר הכנסת חזן ביקר את התנהלות המדינה ובעיקר את שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "יכול מאוד להיות שכשליברמן אמר בתחילת התפקיד שהוא עבר ניתוח לקיצור הפתיל, הוא ביטל אותו לגמרי. כנראה שקרו שם גם עוד כמה דברים בניתוח. בסוף, אנחנו צריכים לעמוד על שלנו ולדרוש שקט בשביל האזרחים שלנו. אנחנו צריכים לפגוע במי שבא לפגוע בנו".

חבר הכנסת חזן הציע "לייבש את עזה" כדבריו, וכשביקש להסביר – ענה: "צריך לעצור את מעבר הסחורות ולהפסיק את הזרמת החשמל. לא מעניין אותי מה העולם יגיד, בסוף זה יעבור לו. אין אף מדינה בעולם שהייתה מוכנה שיום יום, שעה שעה, ימצאו איך לפגוע בה: אם זה בעפיפונים, אם זה במחבלים, אם זה ברקטות. אני מברך על ההחלטה לסגור את מעבר ארז למעבר אדם – רק שצריך לסגור את כלל המעברים"

בנוסף, הצהיר ח'כ חזן כי מבחינתו יש לחסל את אבו מאזן. כשנשאל על ראש הרשות הפלסטינית ועל עמדתו בשאלה האם הוא פרטנר ראוי, ענה חזן: "מי שמכיל טרור ומעביר כספים למחבלים בבתי הסוהר הוא קובע 'תפריט רצח'. הוא לא אדם רגוע, לא מתון ולא יותר טוב לנו. הייתי רוצה לשלוח אותו לפגישה עם יאסר עראפת, ואני חושב שהיינו צריכים לעשות את זה כבר מזמן"

להאזנה לראיון המלא: