מעבר כרם שלום נפתח – טרור ההצתות לא פסק

שר הביטחון, אביגדור ליברמן הורה אתמול (רביעי) לפתוח את מעבר כרם שלום למעבר סחורות, זאת בשל מה שהוגדר כרגיעה במצב בגבול רצועת עזה. בפועל, טרור ההצתות לא פסק לגמריי. אתמול נרשמה שריפה אחת באזור עלומים. מעבר כרם שלום, אם תהיתם, לא נסגר. לא רק שלא נסגר – עברו בו 700 משאיות(!) עם חומרים שונים, כגון: פירות, ירקות, סולר וגז.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, התראיין הבוקר על הנושא בתכניתנו 'בוקר טוב דרום'. שוסטר כבר התבטא בעבר בנושא העדפתו להגעה להסדרה, וכך גם אמר הבוקר: "מי שאמר לנו בצורה מפורשת שמיד אחרי צוק איתן, יש לעסוק בזרוע המדינית זה ראש הממשלה. קיווינו והאמנו שזה מה שצריך לעשות, לא מפני שבוודאות אפשר ליישר את הסתירות הגדולות בין ישראל לשלטונות עזה, אבל חשבנו שמן הראוי לעשות מה שעושים היום – לגייס שכנים, מעצמות בינלאומיות וכוחות אזוריים כדי לעשות מה שמתבקש והוא למנוע סבל קודם מאזרחים, בעזה ואצלנו".

במוצאי שבת תתקיים הפגנת תושבי עוטף עזה בתל אביב, זו הפעם השנייה ברציפות, במה שנראה שיהפוך למסורת. שוסטר טען כי הוא לא יהיה שותף להפגנה: "הפגנה בדרך כלל לא באה מהראש אלא מהבטן. אני בדרך כלל לא אוהב לקבל החלטות מהבטן ולכן אני לא שותף להפגנה. אני מבין שיש אנשים שמבולבלים וקשה להם, ומי שקשה לו ורוצה לומר דברים – מותר. אני מחבק אותם אך מתקשה לראות מול מי מפגינים? האם נגד ממשלה שלנו, שחייליה שומרים על הגדרות ועושה מאמץ מדיני? הרי אני לא מרגיש מוזנח. אני מרגיש שצריך להחליט על תכנית משמעותית, כמו אחרי צוק איתן, לחיזוק עוטף עזה. זו התגובה הנכונה, זו הדרישה שצריכה להיות".

להאזנה לראיון המלא: