השר בנט: צריכים תוכנית אחרת מול עזה

אמש (ב') אמר גורם מדיני בכיר כי כבר יומיים ברציפות השקט נגמר בגבול רצועת עזה, כולל הפסקת הפרחת בלוני התבערה. בהמשך לכך, שר הביטחון יכנס היום (ג') בצהריים דיון ובו תישקל פתיחת מעבר כרם שלום והגדלת מרחב הדיג.

בראיון הבוקר לרדיו דרום, התייחס שר החינוך וחבר הקבינט ביטחוני מדיני, נפתלי בנט, כי היה פעול אחרת משר הביטחון "הייתי עושה דבר אחר לגמרי, הייתי מסמן שני יעדים, לא שקט תמורת שקט, אלא עיקור החמאס והיכולת שלו להתחמש מחדש והחזרת החללים והנעדרים הביתה ובתמורה לזה שיקום רצועת עזה" עוד הוסיף השר "אני לא מקבל את הגישה הזו שברצותו חמאס יורה עלינו ברצותו הוא אומר אני אתן לכם קצת שקט ….ויהיה בסדר".

השר בנט התייחס גם לקריאות לפסול את מועמדותו של יאיר גולן לרמטכ"ל וציין כי "אני חושב שמזמן הוא היה צריך להתנצל ושר הביטחון היה צריך לדרוש ממנו להתנצל וזה היה יכול לעשות הרבה טוב. לא כדי לקבל תפקיד. כי זו פשוט אמירה שאסור…. לא נכונה." והוסיף "אני לא חושב שמישהו במדינה יכול לומר דבר כזה ומצד שני יש פה קצין שהקדיש את חייו למען ביטחון ישראל וצריך לשקלל את כל הדברים. לא צריך להתעלם מהאמירה וגם לא צריך להתעלם  מהקריירה"

בתחילת שנת הלימודים הקרובה תסיים עמירה חיים את תפקידה כמנהלת מחוז דרום ועדין לא מונה לה מחליף. השר בנט ציין כי ישנם כמה מועמדים לתפקיד וכי בתקופה הקרובה יהיה מנהל או מנהלת.

להאזנה לראיון המלא