האם חוק הגיוס יביא לבחירות?

לאחר משברים רבים שצלחה הקואליציה, חוק הגיוס מאיים להפיל את הממשלה ולקיום בחירות טרם מועדן. בעקבות ההארכה של שלושה חודשים שהעניק בג"ץ לממשלה למצוא פתרון למשבר חוק הגיוס, הקורא להסדרת גיוס החרדים לצה"ל, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם לא ימצא פתרון למשבר חוק הגיוס בחודש הקרוב, יכריז על פירוק הממשלה וקיום הבחירות לפני מועדן המקורי שאמור היה להיות בחודש נובמבר 2019.

הבוקר התראיין בתכניתנו "הבוקר" ברדיו 101.5FM ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, המפלגה שמקדמת את הצעת החוק לגיוס חרדים, אשר נוסחה על ידי מערכת הביטחון וטען כי: "העמדה שלנו פוליטית היא שגיוס צריך להיות יחד עם הנושא של נאמנות ואזרחות וצריך לכלול שירות לאומי לפחות ל-20 אחוז מאזרחי ישראל הערבים, לא יכול להיות שייהנו מזכויות יתר מצד אחד אבל לא יישאו שום חלק בחובות. פה במקרה הזה באו לטפל במקרה נקודתי לפי פסיקת בג"ץ ואני חושב שהחוק הזה הוא מאוזן והוא החוק שיעבור, או עכשיו או אחרי הבחירות. מבחינה מהותית לא יהיה שום שינוי בחוק ולחוק הזה יש תמיכה רחבה."

כשנשאל האם בחירות הן משהו טוב ל'ישראל ביתנו' כרגע טען:
"בחירות עכשיו זה טוב אם צריך, אתה יודע אנחנו לא יושבים בממשלה בשביל לשבת בממשלה, אם בסוף אתה לא מצליח להעביר את האג'נדה שלך ואתה לא מצליח לקדם אותה, יכול להיות שצריך ללכת לבחירות עוד הפעם"

להאזנה לראיון המלא:

קרדיט: דוברות הכנסת, יצחק הררי