אם אלימים לא מטפלים

הסתדרות האחיות פתחה בשביתה כוללת החל מהיום בבוקר (ג') וללא הגבלת זמן. השביתה מתקיימת כמחאה על ריבוי מקרי האלימות כלפי צוותים רפואיים. ההנחיות‏ לשביתה ‏הועברו לכלל האחים והאחיות. בין היתר נכתב בהן כי בכל עיר תתקיים תורנות של תחנה אחת בלבד למענה ייחודי לפגים ונשים הרות בסיכון. בנוסף, תהיה תורנות בלשכות הבריאות למקרים דחופים בלבד כמו: כלבת, דלקת קרום המוח ומקרי התפרצות של מחלה מדבקת או מגיפה.

מדובר בשביתה ללא מועד סיום אשר במסגרתה חדרי הניתוח ומחלקות האישפוז יפעלו במתכונת שבת: לא יבוצעו בדיקות רופא וחיסונים לטסים לחו"ל. לפי טענת הארגון בכל שנה מתועדים יותר מ-3,000 מקרי אלימות כאשר מקרים מעטים מגיעים לכתב אישום. ארגון האחיות טוען כי השביתה מתקיימת לאור אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות במערכת הבריאות.

הבוקר התראיין בתכניתנו "הבוקר" ברדיו 101.5FM רומן רובין, סגן יו"ר ועד העובדים בבית החולים סורוקה אשר סיפר כי בבית החולים סורוקה שובתים כ1700 עובדים במחאה על יותר מ3000 מקרי אלימות נגד צוותים רפואיים ברחבי הארץ בשנה האחרונה. לטענתו חווה רומן מספר רב של פעמים תוקפנות מצד מטופלים ובני משפחותיהם "פעמים רבות שאני ראיתי שבן אדם בין רגע מהכי נחמד בעולם הופל לאלים ברמות של אלימות נוראיות".

להאזנה לראיון המלא: