מחאת האחיות הסתיימה מוקדם מהצפוי

הסתדרות האחיות הודיעה אמש (שלישי) כי בעקבות התקדמות משמעותית במשא ומתן עם נציגי משרד האוצר ומשרד הבריאות בעקבות מקרי האלימות בבתי החולים תופסק שביתת האחיות. במשרד הבריאות כי המגעים נשאו פרי וכי הוחלט על סיום השביתה ותגבור משמעותי לאבטחת הצוותים הרפואיים, כמו גם תוספת תקנים למערכת הבריאות.

הצדדים סיכמו על הוספת 100 תקנים נוספים לאחיות במערך הפסיכיאטרי, מרפאות טיפת חלב ומחלקות המטו-אונקולוגיה ילדים. בנוסף סוכם על הוספת תקנים לאחיות חדרי מיון – המספר ייקבע בדיון נוסף שייערך עד סוף השנה. הוחלט גם ליישם את החלטות ועדת מור יוסף, שהוקמה לאחר רצח האחות טובה קררו, אך לא הוחלט על המקור התקציבי ממנו יוקצו המשאבים.

הבוקר התראיין בתכניתנו "הבוקר" ברדיו 101.5FM ד"ר חזי לוי, מנהל בית החולים 'ברזילי' באשקלון, אשר סיפר כי הוא שמח שהשביתה הסתיימה ובכך נמנע סבל מחולים ודחיית ניתוחים, עם זאת טען לוי כי "המגמה היא נכונה אבל זו רק מגמה, דיברו בתקשורת על 100 תקנים של אחיות שתפוזרנה בכל בתי החולים וקופות החולים וטיפות חלב, אין עדיין הסכמנים לגבי המספרים לגבי חדרי המיון אז המגמה היא חיובית. קשה לי לברך על המוגמר, אם המוגמר הוא באמת 100 תקנים כאלו, הרי ברור שהדבר הזה לא יכול לפתור בעיה כל כך סבוכה של תגובת שרשרת שמתחילה בעומס רב, ממשיכה באי ספיקה של המערכת, ממשיכה בהעדר תקנים שונים של רופאים ואחיות, וממשיכה בחינוך לתרבות נכונה גם של הציבור וגם של ציבור המשרתים בבתי החולים".

להאזנה לראיון המלא: