יו"ר ארגון העובדים בכבאות: 'ראש המערך פוגע במצילי החיים'

אש בכבאות והצלה: יו"ר ארגון העובדים תוקף את נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי. וטוען: מדובר בהתעמרות בלתי פוסקת והפחדה

הכבאים טוענים שהנהלת הארגון פוגעת בתנאי העבודה שלהם. לטענתם, בשנה האחרונה הם פועלים בעומס מתמשך במלחמה היומיומית בטרור העפיפונים בדרום. בגיבוי ההסתדרות, הם דורשים מנציב הכבאות לקיים את הסכמי העבודה הקיבוציים שנחתמו טרם כניסתו של שמחי לתפקידו לפני שנה וחצי. "אנו דורשים להפסיק את מערך ההתעמרות, האימה וההפחדה שהנציב נוקט כלפי כבאים", אמרו בארגון.
בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם אבי אנקורי- יו"ר ארגון העובדים הארצי במערך הכבאות. לדבריו, ראש המערך פוגע במצילי החיים ואוסר עליהם את זכות ההתארגנות. האזינו לראיון המלא:

ממערך הכבאות נמסר בתגובה: "הפגנה בארגון היררכי של לובשי מדים ובעלי דרגות, נגד סגל הפיקוד והעומד בראשם, מדברת בעד עצמה. למען הסר ספק, לא בציוד, מדים, רכבים או שיפור תנאי השכר שהשתפרו בכ40% מאז הרפורמה עסקינן, אלא על רקע אירועים מבצעיים חמורים שאירעו לאחרונה בתחנת האם ובמשמרת של יו״ר הוועד. בשל חומרת האירועים, הורה נציב הכבאות להעביר 2 מפקדי משמרות מתפקידם. ייעוד הכבאות הינו הצלת חיים! ובאופן התנהלות הדברים כיום, כאשר הועד מקיים מאבקי שליטה באופן תדיר, קיים קושי וסכנה ממשית למלא את ייעודנו. גם מבקר המדינה התריע על כך בדוח האחרון. על אף המחלוקות, כבאות והצלה לישראל רואה בארגון העובדים שותף וקוראת לו להיות חלק מדרך שתכליתה מתן שרותי כבאות והצלה ראויים למדינת ישראל".

קרדיט: יהודה פרץ