החקלאים בצרות: שנת בצורה הוכרזה, הפיצויים קוצצו

אם לא די בטרור העפיפונים והבלונים, מכה קשה נוספת נחתה אתמול (ד') על חקלאי עוטף עזה. שר האוצר משה כחלון הכריז אתמול על שנת בצורת באזור הנגב, ובמסגרת זו ישולמו פיצויים בסך 4-3 מיליון שקלים בלבד לחקלאים, לעומת ממוצע של כ-30 מיליון בשנים עברו.

שר האוצר חתם על המלצות ועדת הבצורת המשותפת לרשות המסים ומשרד החקלאות ואישר את ההכרזה על שנת בצורת באזור הנגב. הפיצויים יינתנו לחקלאים באזור המגדלים צמחים פגיעים בהגדרתם: חיטה, שעורה, תלתן, אפונה לשחת, בקיה (פול), חמצה (חומוס), חריע (קנולה), לפתית ושיבולת שועל. הפיצויים משולמים לחקלאים על ההפסד בייצור.

בתכניתנו 'בוקר טוב דרום', אמר ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', כי מדובר במכה קשה עבור ענף החקלאות: "זה יותר כואב לי ממה שקורה בעזה(טרור העפיפונים – ר.ד). התחושה של החקלאים היא שמדינת ישראל מוותרת על החקלאות. אני מתחיל להיזכר בימים שרצו להביא מים מטורקיה ולסמוך על יבוא מחו'ל. מזון טרי אי אפשר לייבא מחו'ל! מדינת ישראל חייבת להיות עצמאית בעניין הזה"

בנוסף, שוחחנו עמו על לילה נוסף של אזעקות בעוטף עזה. חג'ג' לא נשמע אופטימי: "היה לילה מתוח, כמו כל הימים האחרונים. אנחנו ערוכים לכל תרחיש שיהיה. אין ספק שהמצב נמאס. אני מניח שמקבלי החלטות לא שמחים עם המצב הזה. אם היה איזשהו פתרון של זבנג וגמרנו, היו עושים אותו מזמן"

להאזנה לראיון המלא: