היוזמה של תושב ערד: ניקוי המרחב הסובב את העיר

מה אתם תעשו במידה ותתקלו באשפה רבה שנערמת בקרבת מגוריכם? סביר להניח שרוב האנשים יפנו לעירייה, יתעלמו או ירימו את מה שבקרבתם וימשיכו לחיות את חייהם. ויקטור ויינר, תושב ערד, לקח את הנושא צעד אחד קדימה והחליט לצאת ביוזמה אזרחית שמטרתה לנקות את הוודאיות הסובבות את עיר מגוריו.

לפני חודשיים התחיל ויקטור לשתף את החברים והתושבים בערד בפועלו. עד כה אסף 100 שקי זבל ו-15 ערמות פסולת שערם. ויקטור גילה שאינו לבד. כמוהו יש מאות אנשים שפועלים בארץ ומתאגדים ׳בפורום נקי׳.
וכמובן, שבבישראל כמו בישראל יש בירוקרטיה. על איסוף פסולת אחראיות הרשות המקומית, רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל – זאת תלוי איפה הפסולת הושלכה, אבל גם יש אזורים ששייכים לרשות ניקוז ושטחים גליליים. אגף שפ״ע בעיריית ערד תומך בפעילותו של ויקטור ומספק שרותי איסוף לפסולת שנערמת והמסר מחלחל.
לאחר שיצר קשר עם 'פורום נקי' וגילה שאינו לבד במערכה, מקווה ויקטור שיוזמתו האישית תאומץ באגף החינוך של העיר ותנועות הנוער. אמנם את ניקיון הוואדי אפשר לסיים תוך שנתיים, אבל דרך חינוך ניתן למנוע את הזיהום הבא.

בראיון הבוקר לתכניתנו 'בוקר טוב דרום' סיפר על התגובות מהסביבה לפועלו הלא-שגרתי ואפילו על כמה מציאות שהוא גילה בין הררי הזבל.

להאזנה לראיון המלא: