טרור הבלונים נפסק? תלוי את מי שואלים

ביום שישי האחרון חלה התדרדרות במצב הביטחוני באזור עוטף עזה, לאחר שצלף עזתי הרג את החייל אביב לוי ז"ל, בתגובה יצא צה"ל לתקיפה נרחבת בעזה, הקולות במערכת הביטחון הסבירו שאנחנו רגע לקראת סבב נוסף בעזה, ואז ברגע האחרון נחתמה הפסקת אש בין ישראל לחמאס שלפי גורמים זרים כללה בתוכה גם את נושא בלוני ועפיפוני התבערה.

למרות הפסקת האש, טרור הבלונים נמשך, אמנם בכמויות קטנות יותר, אבל נמשך. עדיין נשלחים בלוני טרור מכיוון עזה ועדיין נגרמות שריפות כתוצאה מכך. אף על פי דיווחים מהשטח על שריפות, בתקשורת הארצית בוחרים שלסקר את הנושא בצורה תמציתית ואף לדווח על עצירה מוחלטת של טרור הבלונים.

הבוקר התראיין בתכניתנו "הבוקר" ברדיו 101.5FM איתי לביא, פעיל ב"תושבים לעתיד עוטף עזה" ומתנדב לאיתור שריפות בעוטף עזה, אשר טוען באופן חד משמעי כי טרור הבלונים נמשך באופן יומיומי, את זה הוא יודע כי הוא רואה בעיניו שלו את הבלונים ואת השריפות שנגרמות כתוצאה מהם. לדבריו תושבי עוטף עזה מאוכזבים מהתקשורת שמדווחת על עצירה של הטרור מבלי לבדוק את העובדות.

לביא חושף כי משיחות שערך עם מספר חברי כנסת ועם גורמים בכב"ה עולה תמונה מטרידה מאד ובה מטייחים את נתוני השריפות האמיתיים, לדבריו הורדה הנחייה מלמעלה שלא לדווח על שריפות שנגרמו כתוצאה מבלוני טרור וזאת מתוך תפיסה שהדבר עשוי להביא לסיום הטרור. כשנשאל לביא מי אותו גורם שהוריד את ההנחיה הזאת, טען כי נמסר לו שמדובר בשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

להאזנה לראיון המלא: