קואנקה לאוהדי ב"ש: "לפחות שיכבדו את החוזה שלי"

פחות משבוע לפתיחת האימונים של הפועל באר שבע בעונת 2018/19 והפתרון בנוגע לשלושת הזרים שלא נמצאים בתוכניות לא באופק. אמנם יש זמן רב עד לסגירת חלון ההעברות, אך האלופה שחולמות להעפיל לליגת האלופות תתקשה להגשים זאת ללא צביון זרים חזק. כזכור, מיחאי קורהוט, איסק קואנקה ותומאש פקהארט לא מתוכננים להמשיך בעונה הבאה וראשי המועדון יחד עם הצוות המקצועי עושים מאמצים גדולים לחזק את הקבוצה בשלושה זרים משמעותיים שיוכלו לעשות את ההבדל בזירה האירופית.

השלושה, עדיין לא מצאו קבוצה או הגיעו להסדר כספי עם המועדון והם צפויים לנחות בשבוע הבא לקראת פתיחת האימונים. מבין השלושה, הסיכוי של תומאש פקהארט להישאר עונה נוספת הוא הטוב ביותר, בגלל ההערכה לה זוכה מברק בכר והקושי במציאת קבוצה שתעמוד בשכרו הגבוה.

בנוגע למיחאי קורהוט, בבירת הנגב בטוחים שהשחקן יימצא קבוצה חדשה ופחות מודאגים לגביו. באשר לאיסק קואנקה, המצב הרבה יותר מורכב. הספרדי, שהגיע בקיץ שעבר בקול תרועה והפך לבכיר המשתכרים בבאר שבע, אינו מוכן לוותר על שכרו ובהנהלת המועדון נערכים למאבק עיקש בין הצדדים, שעשוי להימשך תקופה ארוכה.

בימים האחרונים, אוהדי האלופה המשוועים לשחקני חיזוק, החלו להציף את קואנקה ברשתות החברתיות במסרים הקוראים לו להגיע להסדר עם המועדון. קואנקה, הנמצא כעת בחופשה פרטית אמר להם בתגובה: "יש לי חוזה. בעונה שעברה יכולתי להישאר בספרד אבל החלטתי להגיע לשחק בישראל. עדיין יש לי הצעות מספרד, לפחות שיכבדו את החוזה שלי". סוכנו של קואנקה מנסה למצוא לו קבוצה בליגה הספרדית הראשונה או השנייה, אך האפשרותש שתמצא קבוצה כזו שתשלם את שכרו העונתי קלושה מאוד וככל הנראה לראשי המועדון לא תהיה ברירה אחרת אלא לפצותו כדי לפנות אתש מקום לזר אחר.  

למרות הסחבת הזו, בבאר שבע ממשיכים לחפש שחקני חיזוק זרים למספר עמדות, בין היתר בעמדת הקשר, כזה שימלא את מקומו של מהראן ראדי שעזב. המשא ומתן עם בית"ר ירושלים לגבי אריק סאבו דעך לפי שעה בשל פערים במו"מ בין הנהלת ב"ש לירושלים ובגלל לחצים כבדים על אלי אוחנה להשאיר את סאבו בבירה.

צילום: בן בודה