מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- אנגליה

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת אנגליה

יהלי אוזן

בעוד שבוע (!!) אחד בלבד ייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת אנגליה.

מדובר בנבחרת שתתחרה בבית 7 הלא פשוט בכלל. תחילת, ב-18 ליוני, היא תפגוש את תוניסיה ולאחר מכן את פנמה ובלגיה- למשחק המסקרן של הבית. אז אמנם אנגליה הופיעה כבר 14 פעמים בגביע העולמי בעבר, אך זה מרגש בכל פעם מחדש. היא הצליחה להגיע פעמיים לחצי הגמר ופעם אחת גם לגמר בו ניצחה בשנת 1966. היא מדורגת במקום ה-13 בדירוג פיפ"א העולמי ותנסה לעשות כל שביכולתה על מנת לעבור לשלב הבא.

את שלב המוקדמות באירופה, האנגלים עברו ללא יותר מידי קושי. הם סיימו במקום הראשון בבית 6, כשהם עוקפים את סלובקיה, סקוטלנד, סלובניה, ליטא ומלטה. הם עשו זאת ללא הפסד כלל, ועם 8 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו. המאזן החיובי של נבחרת אנגליה נשמר גם בעשרת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, עם 6 ניצחונות, 3 תיקו והפסד אחד בלבד שהיה ביוני בשנה שעברה במשחק ידידות. הפעם האחרונה בה האנגלים הפסידו במשחק רשמי הייתה לפני שנתיים, נתון מעודד במיוחד. לחבורה מחצי האי הבריטי נותר עוד משחק הכנה אחד מול קוסטה ריקה לפני שיעשו את דרכם לרוסיה.

על הקווים יעמוד גארת' סאות'גייט, אשר הופיע בעצמו במדי נבחרת אנגליה במונדיאל ב-1998 ו-2002. הוא מונה לעמדת המאמן בנובמבר 2016, אחרי שצבר ניסיון באימון הנבחרת הצעירה של אנגליה (עד גיל 21), התמנה לעמדת המאמן בנבחרת הבוגרת והוביל אותה לעלייה שישית רצופה למונדיאל. ומה עם הסגל? סאות'גייט זימן 23 שחקנים מוכשרים אך חלקם גם צעירים וחסרי ניסיון בזירה העולמית. ג'ק ווילשר וג'ו הארט, למשל, נותרו בחוץ. הכוכב וקפטן הנבחרת, הארי קיין, צפוי להוביל את האנגלים בטורניר. איתו ישחקו גם ראחים סטרלינג, ג'ורדן האנדרסון, דלה עלי, אלכסנדר-ארנולד, קייל ווקר, גארי קייהיל, ג'יימי ורדי ועוד. האם הכישרון יספיק לנבחרת אנגליה כדי להעפעיל לשלב הבא? בעוד קצת יותר משבוע נוכל לגלות.