מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- תוניסיה

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת תוניסיה

יהלי אוזן

בעוד 8 ימים בדיוק ייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת תוניסיה.

נבחרת תוניסיה התחזקה מאוד בתקופה האחרונה כשהיא מגיעה לדירוג שיא של מקום 14 בדירוג פיפ"א העולמי. היא עושה זאת אחרי שהעפילה השנה למונדיאל בפעם החמישית בתולדותיה, ולראשונה מזה 12 שנים. בשלב הבתים מצפים לה משחקים לא פשוטים, עם אנגליה ב-18 ביוני ולאחר מכן בלגיה ופנמה. על הנייר נראה כי היא תוכל להקשות על אנגליה ובלגיה, הפייבוריטיות בבית, ותנסה לעשות כל שביכולתה.

מי שהוליך אותה לטורניר הגביע העולמי הוא המאמן נאביל מהלול, שמונה באפריל 2017 ולא הפסיד עדיין. הוא על הקווים כבר תשעה משחקים ורשם 5 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו, עדיין ללא הפסד. הוא כבר היה בעבר עוזר מאמן בנבחרת והפעם הוא לקח את המושכות. אין הרבה שחקנים מוכרים בנבחרת, אך הכוכב שלה הוא ללא ספק ווהאבי חזארי, הקשר ההתקפי שמשחק בליגה הצרפתית.

החבורה מתוניסיה שיחקה טוב בקמפיין המוקדמות של אפריקה, כשהיא מסיימת בראשות בית 1 וגוברת על קונגו, לוב וגינאה, ללא הפסד עם ארבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. כמו כן, בעשרת המשחקים האחרונים שלהם בכל המסגרות, ניצחו התוניסאים חמישה משחקים, סיימו ארבעה בתיקו והפסידו באחד. ראוי לציין כי ההפסד האחרון שלהם היה במרץ 2017, לפני יותר משנה, במשחק ידידות מול מרוקו. רק בשבוע האחרון שיחקה כבר הנבחרת מול פורטוגל וטורקיה, עם שתיהן סיימו בתיקו 2:2. נשאר להם עוד משחק הכנה אחד מול נבחרת ספרד, לפני שיגיעו לרוסיה.