בבאר שבע מתקשים לעכל את פציעתו של ויטור, מחמאות לאלחמיד ופקהארט.

בבירת הנגב מתקשים לעכל את פציעתו של כדורגלן העונה שעברה, מיגל ויטור, אחרי שנפצע שוב בברך ימין (בפעם השלישית) וככל הנראה וגמר את העונה.
הפורטוגלי, שחזר בניצחון על עירוני קריית שמונה אחרי שלושה חודשי שיקום, ירד בוכה לחדר ההלבשה בדקה השישית, אחרי שחש דקירה חזקה באותה הברך שבה נפצע ערב גמר גביע הטוטו. בסביבתו של ויטור קיבלו את הפציעה בצורה קשה ביותר, גם רעייתו ירדה בבהלה מהיציע לחדר ההלבשה ומיררה בבכי. ויטור יעבור היום (ראשון) בדיקת MRI בתקווה שלא מדובר בנזק חמור, אך בחדרי חדרים מבינים שככל הנראה סיים את העונה. במהלך תקופת ההחלמה האחרונה, ויטור עבר בעיקר על חיזוק הברך ללא רצועה צולבת ולאור תגובתו החשש הגדול שמדובר באחת הרצועות הצידיות. רגע הנפילה של הבלם התקבל באכזבה קשה, "הפחד הכי גדול קרה" אמרו בקבוצה.

אם וכאשר החשש יתברר כנכון, המקצועי ונשיאת המועדון אלונה ברקת נעמדים בצומת דרכים בעייתית מאחר ורק בתחילת נובמבר האריכו במועדון את חוזהו של מיגל ויטור עד תום עונת 2020/2021 ופציעה נוספת מעלה את תהיות רבות באשר לעתידו. נוסף על כך, ללא מיגל ויטור ומתן אוחיון הפצועים והשעייתו של שיר צדק, עומדים לרשותו של ברק בכר רק שני בלמים טבעיים, חאתם עבד אלחמיד ולואיי טאהא שיחזור למשחק הקרוב מצהובים.

בבאר שבע הודו שבעת יציאתו של ויטור חלה ירידה באנרגיות אצל השחקנים וניתן היה לראות זאת גם אצל הקהל, אך היו שבעי רצון ששאר השחקנים התעלו וניצחו יריבה לא קלה בדמותה של בני סכנין. "כל נפילה שלו מחסירה פעימה, זאת מכה קשה" אמרו במועדון, "נשבר הלב לראות אותו בוכה, זה הכי מדאיג. הוא עבד שעות על גבי שעות כדי לעזור לקבוצה, קשה לעכל זאת, נתפלל שאולי הבדיקה תראה אחרת. מגיעה מילה טובה לכל ההגנה ששמרה שוב על שער נקי, זה מוכיח שיש לנו שחקנים מצוינים ועם זה נלך עד הסוף. הפלייאוף הולך להיות קשוח מאוד, המקום הראשון חשוב לנו בעיקר מנטאלית אחרי כל מה שעברנו, אבל כדי שנשאר במקום הראשון נצטרך להיות טובים יותר".

אצל האלופה היו מעודדים בעיקר מהגישה והמחויבות של שחקני הקבוצה. מרואן קבהא, שעלה כמחליף לשחק בעמדת הבלם במקומו של מיגל ויטור, זכה למחמאות מהצוות המקצועי גם על יכולתו במרכז ההגנה וגם על שער הבכורה שלו בדקה ה-13 שהוריד המון לחץ. כמו כן קיבלו שבחים אורן ביטון ותומאש פקהארט שכבש שער שני ברציפות.

יחד עם הניצחון, בבאר שבע מביטים בדאגה על מצבת הפצועים בסגל הקבוצה. מיגל ויטור מצטרף לרשימה ארוכה מאוד של פצועים: מיחאי קורהוט, אליניב ברדה, מוחמד גאדיר, מתן אוחיון, טוני וואקמה וחנן ממן. המגן ההונגרי, יחל באימוני ריצה ביום שני הקרוב ואם החלמתו תלך כשורה, הוא עשוי להיות כשיר בתחילת אפריל. בקבוצה מקווים שמתן אוחיון יחזור לכשירות בעוד שלושה שבועות, עד אז יצטרכו להסתדר בבאר שבע ללא בלם מחליף. טוני וואקמה ממשיך לקבל מנוחה וטיפולים מהצוות הרפואי, בתקווה שמצב הקרסול שלו ישתפר עד המחזור השני של הפלייאוף העליון נגד מכבי תל אביב או בית"ר ירושלים. חנן ממן, שהרגיש את המפשעה באימון הקבוצה ביום חמישי האחרון, עדיין חש בכאבים והוא עדיין בספק למשחק הקרוב נגד בני יהודה.

בבירת הנגב יחלו מחר (שני) את ההכנות לקראת המשחק הראשון בפלייאוף העליון נגד בני יהודה בטרנר כשיצאו למחנה אימונים בן 3 ימים בצפון הארץ. שחקני האלופה יצאו בבוקר יום שני לקיבוץ נחשולים כשיערכו את אימוני הקבוצה במגרש האימון שבקיבוץ הסמוך, מעגן מיכאל. "זאת הזדמנות טובה אחרי שני ניצחונות ומקום ראשון לגבש את כולם עוד יותר. אנחנו עוברים עונה קשה מכל הבחינות וכדי שנצליח בסוף העונה אנחנו חייבים להיות מגובשים כקבוצה אחת" אמרו בבאר שבע.

חאתם עבד אלחמיד, שרשם את אחד המשחקים היותר טובים שלו בהפועל באר שבע לפי אנשי הצוות המקצועי, סיכם את הניצחון: "האנרגיות של כל השחקנים היו יוצאות מן הכלל, הרבה יותר טובות מהחצי השני נגד ביתר. אני פחות רוצה להתייחס לשחקן בודד או יותר, אנחנו משחקים כקבוצה ולא כבודדים. אני שמח שעשינו את העבודה ושמרנו על רשת נקייה".

על הביקורות: "אני לא זוכר שהקבוצה במשחקים האחרונים ששיחקתי קיבלה גולים ישירות בגללי ואי אפשר להגיד שאנחנו סופגים בגלל שחקן כזה או אחר. אנחנו קבוצה ועושים הגנה כקבוצה, אני מסתכל רק על עצמי. אני היחיד שמעריך את עצמי ולא מחכה שאנשים יגידו עליו דברים טובים, אני שמח שהיום עשיתי משחק טוב".

בנוגע לטענות על משחק ההגנה כשהקבוצה ספגה בסיבוב השני רק חמישה שערים: "מתחילת העונה ספגנו הכי מעט שערים וצריך לכבד כל אחד שמשחק ועוזר לקבוצה. כולנו עשינו את זה ביחד כקבוצה, התפקיד של התקשורת לדבר וזו זכותה. אנחנו נמשיך בעבודה שלנו וננסה להמשיך לשמור על רשת נקייה כמה שיותר כדי שזה יעזור לקבוצה לנצח, זה הכי חשוב".

על כך שהעונה משתייך לקבוצה במקום הראשון לעומת מאבקי הירידה בעונה שעברה: "זה מעבר די חד בשבילי, מקבוצה שנלחמת על הירידה בעונה שעברה לקבוצה שנלחמת על האליפות במקום הראשון. אני שמח, בשביל זה זה באתי, אני מקווה שגם בסוף העונה נסיים במקום הראשון".