חמשת משחקי הכדורגל שחובה לצפות בהם בסופ"ש- טור שבועי

יהלי אוזן

ממשיכים לעוד שבת של כדורגל, עם נגיעה בליגות הבכירות וגם קצת במפעלים אירופאים שישאירו לנו טעם של עוד. עם פחות מ-100 ימים למונדיאל ברוסיה בקיץ, גם המאני טיים של העונה הולך ומתקרב. זה הזמן ליהנות מרגעים מכריעים וכדורגל איכותי. אז קבלו את חמשת משחקי הכדורגל שאסור לכם להחמיץ:

מילאן – ארסנל, יום חמישי ה-08/03/18, 20:00
ממש היום נפתח שלב שמינית הגמר של הליגה האירופית ואיתו גם צפוי לנו משחק סופר מעניין בין מילאן לארסנל. שתי הקבוצות נפגשו רק שש פעמים לאורך ההיסטוריה במפעלים אירופאים, ובהם המאזן די שוויוני, עם שני ניצחונות לכל קבוצה ושתי תוצאות תיקו. למשחק היום התותחנים יגיעו בעמדת נחיתות, כשהם ברצף הפסדים מתמשך. קבוצתו של ארסן ונגר כבר עם הפסד רביעי ברציפות בליגה, משהו שלא קרה משנת 2002. הם נמצאים במקום השישי בליגה ונראה שעוד עונה בפרמייר ליג לא הולכת לטובתם. לעומתם, מילאן דווקא מגיעה בכושר טוב למשחק, עם שבעה ניצחונות מתוך עשרת משחקיה האחרונים והיא נמצאת במקום השביעי בליגה. יהיה מעניין לראות כיצד יאבקו שתי הקבוצות על המשך דרכן במפעל, כשלא נותר להם עוד הרבה מעבד לזה על מה לשחק העונה.

מנצ'סטר יונייטד – ליברפול, יום שבת ה-10/03/18, 14:30
משחק ענקיות מצפה לנו ביום שבת כשהמקומות השני והשלישי בצמרת הטבלה ייפגשו ביניהן. נכון לעכשיו יונייטד מובילה על ליברפול רק בשתי נקודות, כך שניצחון של האדומים יוביל דווקא אותם למקום השני על חשבון היונייטד. ליברפול צריכה להגיע למשחק הזה עם הרבה מוטיבציה, אחרי שהעפילה לרבע גמר ליגת האלופות על חשבונה של פורטו. שתי הקבוצות ניצחו את משחקיהן האחרונים בליגה והן יגיעו רעבות לניצחון נוסף. יחד עם זאת, על פי הסטטיסטיקה של המפגשים האחרונים ביניהן, שהסתיימו בתיקו, לא בטוח שהן יצליחו להשיג את הנקודות המיוחלות. ובמפגשי הליגה בין השתיים דווקא יונייטד מובילה עם חמש ניצחונות לעומת שניים של ליברפול. ככה או ככה, אף אחת מהן לא תרצה לוותר על הנקודות החשובות במרוץ על המקומות הראשונים בליגה.

סביליה – ולנסיה, יום שבת ה-10/03/18, 17:15
המפגשים הצמודים במאבק על מקומות בצמרת הטבלה נמשכים גם בליגה הספרדית. הפעם, סביליה שבמקום החמישי תארח את ולנסיה במקום הרביעי מעליה עם שמונה נקודות. שתיהן נאבקות על כרטיס למפעלים האירופאים כשוולנסיה יכולה לצמצם את הפער מריאל מדריד שמעליה בנקודה אחת בלבד. במפגש האחרון ביניהן הייתה זו ולנסיה שניצחה 4:0 מוחץ, והיא גם מובילה בסך המפגשים ביניהן עם 4 ניצחונות, לעומת 3 של סביליה ו-3 תוצאות תיקו. דווקא בליגה לאחרונה סביליה היא זו שבכושר הטוב יותר, עם ארבעה ניצחונות מתוך חמשת המשחקים האחרונים. מנגד, ולנסיה ניצחה שלוש פעמים וגם עשתה תוצאת תיקו והפסד. אמנם היא קצת איבדה מכוחה ביחס לתחילת העונה כשעוד היוותה איום על ברצלונה, אבל היא לא תוותר בכזו קלות.

הפועל באר שבע – בני סכנין, יום שבת ה-10/03/18, 20:30
המחזור האחרון של הליגה הסדירה הגיע אלינו ויסדר לנו מפגש של האלופה בטרנר עם בני סכנין. בעקבות השמטת הנקודות של מכבי תל אביב במחזור הקודם, חזרה הפועל באר שבע למקום הראשון עליו היא תרצה לשמור לפי תחילת הפלייאוף העליון. סכנין נמצאת במקום השמיני עם נקודה יותר מקריית שמונה, ככה שגם לה יש לגמרי על מה לשחק. בשעת המשחקים האחרונים בליגה האדומים הפסידו מול מכבי ועשו תיקו עם בית"ר, בכל שאר המשחקים ניצחו. לעומתם, סכנין עם מאזן פחות טוב כשניצחו רק שניים משבעת המשחקים. גם ההיסטוריה העדכנית בין השתיים עומדת לטובת שחקניו של ברק בכר, כשהם מובילים עם שמונה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו וניצחון אחד לסכנין שהיה אי שם ב-2014. האדומים מבירת הנגב חייבים להוכיח שהם עשויים מחומר של אליפות, וכדי להישאר במקום הראשון הכל רק בידיים שלהם.

אינטר – נאפולי, יום ראשון ה-11/03/18, 21:45
מובילת הליגה האיטלקית תתארח ביום ראשון אצל אינטר. אז נכון, אולי אינטר נמצאת רק במקום החמישי אבל אין ספק שהיא הולכת לעשות צרות לנאפולי, בייחוד אחרי התבוסה שלה 4:2 לרומא. דווקא אינטר היא זו שניצחה במחזור הקודם אך לפניו הפסידה וגם הייתה ברצף של חמש תוצאות תיקו ברציפות. בניגוד גמור אליה, לפני ההפסד לרומא נאפולי הייתה עם שבעה ניצחונות רצופים, וגם ניצחה את אינטר 4 פעמים מתוך עשרת מפגשיהן האחרונים לעומת שני ניצחונות של אינטר. בהתחשב בנתונים, קשה מאוד להמר נגד נאפולי, שתילחם בשיניים כדי לשמור על מקומה בפסגה.

+ בונוס:
ברצלונה – צ'לסי, יום רביעי ה-14/03/18, 21:45
אז נכון, המשחק הזה קצת יותר רחוק מסוף השבוע, אבל אי אפשר להתעלם ממנו. המפגש הלוהט של שלב שמינית הגמר של ליגת האלופות מגיע ורק ברצלונה או צ'לסי יעפילו ממנו לשלב הבא. המשחק הקודם בסטמפורד ברידג' נגמר בתיקו 1:1 עם יתרון שער החוץ של בארסה. הגול של מסי סיפק לחניכים של וולווארדה יתרון חשוב לקראת הגומלין. ביום רביעי תגיע צ'לסי החבולה לקאמפ נואו כדי לנסות ולהשכיח את התוצאות הרעות בליגה. היא נמצאת רק במקום החמישי אחרי שלא הרשימה במשחקים האחרונים, כשהיא ניצחה רק 4 משחקים מתוך 10 המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות ולא מצליחה להתרומם. בארסה נמצאת בליגה במקום הראשון והמבטיח, אחרי שניצחה בשבוע שעבר את אתלטיקו מדריד ויצרה פער של שמונה נקודות ממנה. בארסה עשתה 6 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו בעשרת משחקיה האחרונים, כשהיא עדיין לא מפסידה בעידן וולווארדה בליגה. בצ'מפיונס הקבוצות נפגשו 14 פעמים משנת 2000 בהן מחצית מהמפגשים הסתיימו ללא הכרעה. נתון מעניין נוסף הוא שמשנת 2006 בארסה לא ניצחה את הבלוז. אז על מי אתם הייתם מהמרים?

ההתרגשות בשיאה, ואנחנו לגמרי מוכנים לעוד סוף שבוע של הספורט הכי מעניין על המסך. חג כדורגל שמח!