פרסום ראשון: המולתקא תחת חקירה

פרסום ראשון- חשיפת רדיו דרום: הפורום לדו-קיום בנגב נמצא כעת תחת חקירת משטרה, עקב קריאתו לפעיליו לקום ולעשות מעשה בכדי למנוע את פינוי היישוב אום אל-חיראן בינואר האחרון. הדיון בעניינם יתקיים ב-26 במרץ.

הפורום לדו-קיום בנגב נמצא כעת תחת חקירת משטרה, עקב קריאתו לפעיליו לקום ולעשות מעשה בכדי למנוע את פינוי היישוב אום אל-חיראן לפני כחודשיים.
מי שהיה מעורב בהלהטת הרוחות ערב הפינוי ובמהלכו הם שורה של ארגונים הממומנים בין היתר על ידי ‘הקרן החדשה לישראל’, שעומדת מאחורי ארגוני שמאל קיצוני מוכרים דוגמת ‘בצלם’ ו’שוברים שתיקה’. בימים האחרונים הצטרפה הקרן לקמפיין נגד השר לביטחון פנים, על רקע התנהלותו בפרשה. בקרן קבלו בין היתר “על הניסיונות הבלתי פוסקים של שרי הממשלה להרוס את המרקם החברתי העדין בישראל”. טענה זו אירונית במיוחד, אם לוקחים בחשבון כי ‘הקרן החדשה’ מזרימה עשרות מיליוני שקלים לארגונים המלבים באופן תדיר את המתח בין האוכלוסייה הבדואית למדינת ישראל. בפורום דו־קיום לא שבעו מהאירועים האלימים, וב־8 בפברואר- כשלושה שבועות בלבד לאחר הרס היישוב, יצאו שוב בקריאה “להגיע אל הכפר לאחר שהמשטרה הבהירה שיש כוונה להרוס מספר מבנים זמניים” שבהם מתגוררים אנשי אום אל חיראן שבתיהם נהרסו. בפורום מתייחסים ליישובים ישראלים חדשים המוקמים בנגב כ ”התנחלויות יהודיות”, ולמרות החלטת בית המשפט בנושא טוענים כי ההריסה של אום אל־חיראן היא “תוקפנית וגזענית".
בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם מנכ"ל ארגון בצלמו- שי גליק, ממובילי המחאה נגד פעילות הפורום. האזינו לראיון המלא: