פרסום ראשון: צו סגירה מנהלי לגן בבאר שבע, 73 ילדים יישארו בלי מסגרת

מאת: ארנולד נטייב

במשרד העבודה והרווחה הודיעו היום (חמישי), כי החל מהיום אחד מפעוטוני הילדים בשכונת בנווה זאב בבאר שבע ייסגר בצו מנהלי וכתוצאה מכך הגן ינעל את שעריו ל-45 ימים, בהם 73 ילדים משלושה חודשים עד גיל שלוש לא ישהו במסגרת חינוכית וההורים יצטרכו למצוא סידור חדש עבור ילדיהם.

ל"רדיו דרום" נודע כי הצו המנהלי מקורו באי דיווח על עבר של אחד מהעובדים והגוף הרגולטרי הביע כתוצאה מכך "חשש מאפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במעון", כך נכתב בצו המנהלי. עוד נכתב בצו, כי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לא ישתתף במימון שכר הלימוד להורים הזכאים לכך, בעד הימים שבהם המסגרת לא תופעל.

הגן שנסגר בבאר שבע. צילום: ארנולד נטייב

חשוב לציין כי לא היו מקרי אלימות או התעללות בגן וההורים שיבחו את העובדת על ההתנהלות שלה והטיפול בילדים. ״אני יכולה להגיד שהעובדת טיפלה בילדים שלי והיא אחת הנשים החמות", אמרה אחת האימהות, "היא אישה מקסימה, אין מה להגיד, היא טיפלה בילד שלי כל החופש הגדול".

בעקבות זאת ההורים לילדים בגן קיבלו את הבשורה בהפתעה גמורה: ״הגעתי לגן לאסוף את הילדים, כשמהשער כבר ראיתי כמות הורים לא רגילה ופתק שתלו בדיוק על השער שאומר שהגן נסגר ל45 יום", אמרה אחת האימהות, "לאחר בדיקה נאמר לנו שהועסקה מטפלת שלא כחוק, אחת שאסור לה לעבוד עם ילדים״.

עוד אמרה האם: ״אני יכולה להגיד שהעובדת טיפלה בילדים שלי והיא אחת הנשים החמות. כל ההורים המומים, מעבר למקרה עצמו, השאלה למה להעניש הורים שלא יוכלו לצאת לעבודה עכשיו? למה להעניש ילדים מסכנים אחרי שנה של קורונה? הרי המטפלת גם ככה כבר לא בגן. אף אחד לא נותן תשובות ונכון לעכשיו ממחר אין לנו מסגרת לילדים. שלא נדבר שזה ל-45 יום, ואחר כך נכנסים לחופש הגדול״.

הצו המנהלי שמודיע על סגירה. צילום פרטי

אמא נוספת לילד בגן אמרה: "באים סוגרים את הגן ל- 45 יום, לא חושבים שיש לנו התחייבויות לעבודה, אין דבר כזה פתאום להחליט אנחנו סוגרים את הגן בלי הודעה מוקדמת מעכשיו לעכשיו, צריך למצוא פתרון. אין לי מילים, זאת פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה. אני מבחינתי אערער לבג"צ. לאנשים יש משכנתאות לשלם, 'אז אל תלכו לעבוד וזהו'. הבחורה שהגיעה לתלות את השלט גם לא נתנה תשובות, נתנו לי 'הוראה מלמעלה', שלחו אותך לפה את צריכה לתת תשובות".

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' מעורב בניסיון למנוע את סגירת הפעוטון, אך חשוב לציין כי הפעוטון הוא לא באחריות העירייה, אלא באחריות עמותת בית מוריה שפועלת מול הגורמים האחראים כדי למצוא פתרון לילדים וההורים.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: ״האגף למעונות יום ומשפחתונים מופקד על שלומם ובטיחותם של הפעוטות השוהים במעונות, מתוקף חוק הפיקוח על המעונות. מטבע הדברים לא נוכל להרחיב בנושא , עם זאת נדגיש כי הנושא בבדיקה מרגע היוודע לאגף, ואנו ננקוט ביד קשה כלפי המפרים את החוק, וזאת כדי להבטיח סביבה הולמת ובטוחה לפעוטות״.