שתי שריפות פרצו בשני מפעלים שונים בנגב

שתי שריפות פרצו תוך זמן קצר בשני מפעלים שונים בנגב. צוותי כיבוי אשר הוזנקו תחילה למפעל אפסילור במישור רותם וזיהו בהגעתם למפעל עשן סמיך בתוך המפעל עם חשש ללכודים. לוחמי האש איתרו בחדר אפוף עשן מספר עובדים אשר נלכדו בעשן הסמיך.
השריפה באחד המפעלים. צילום: כבאות והצלה
יש לציין כי במקום לא זיהו לוחמי האש שריפה, אלא עשן סמיך שנלכד במפעל ומיד החלו לסרוק את כל שטח המפעל בכדי לשלול לכודים או נפגעים נוספים. במהלך הסריקות התפתח אירוע נוסף של סוללות שהתלקחו ואוכסנו בחדר אחר ולוחמי האש פועלים לכיבוי השריפה וכל העובדים פונו מהמפעל.
השריפה נגרמה ככל הנראה מסוללות ליתיום שהתלקחו בתוך המפעל וגרמו לעשן הסמיך, העובדים אשר חולצו מהמפעל נפגעו מהעשן ופונו לטיפול רפואי של כוחות הרפואה במקום כאשר אחד הוגדר בינוני והשאר במצב קל.
בשריפה אחרת שהתרחשה במפעל 'ים המלח', לוחמי האש מתחנת תמר ותחנת דימונה הגיעו למקום וחברו לאיש ביטחון אשר ליווה אותם למקום. לדברי צוות המפעל נוצרה דליפה של חומר מסוג 'ברום' כתוצאה מכשל בצנרת הובלה של החומר.
לוחמי האש אשר הגיעו זיהו עננה של החומר המסוכן וברגעים אלו מבצעים הערכת מצב ,פעולות למניעת התפשטות תיחום ובידוד הזירה ואבטחת האירוע.