חמש שנים לאליפות של הפועל ב"ש, גורש נזכר: "ראיתי את כולם בוכים"

אם תשאלו את אוהדי הפועל באר שבע איזה תאריך הם לא ישכחו לעולם, כולם ודאי יענו שזה היה ה-21.5.16. לפני חמש שנים בדיוק, במחזור הסיום של עונת 2015/16 הפועל באר שבע ניצחה 1:3 ב'טוטו-טרנר' את בני סכנין וחגגה אליפות מרגשת אחרי המתנה ארוכה של 40 שנה.

חוגגים אליפות. צילום: הפועל "מחסני השוק" באר שבע

אחד מגיבורי האליפות היה השוער דודו גורש הוותיק שהגיע בתחילת אותה עונה מהפועל עכו ולאחר שנים רבות בקבוצות קטנות זכה לראשונה בקריירה בתואר. היום, חמש שנים אחרי אוו יום היסטורי נזכר גורש בראיון לאתר 'רדיו דרום' בתחושות מהמשחק עצמו, בחוויות מאותה עונה היסטורית והאם הוא יחזור בעתיד להפועל באר שבע.

דודו, תחזיר אותנו קצת אחורה. איפה הרגע שהרגשת שזאת הולכת להיות עונה קסומה והיסטורית?

"אם אני לוקח מהעונה הזאת את רגע המפתח, זה הניצחון בבלומפילד. עונה אחת לפני ואפילו כמה עונות קודם לכן, היה לבאר שבע מחסום מנטלי נגד מכבי תל אביב, בטח אחרי הטראומה מגמר הגביע. הייתה תחושה לפני שמשחק בבלומפילד זאת תקרת זכוכית, ואי אפשר לנצח אותם. אבל אז הגיע הניצחון הגדול 2:1 וזה הניצחון שנתן לנו להאמין שאנחנו יותר טובים ממכבי תל אביב".

מה לדעתך עשה לכם את האליפות?

"מה שניצח את האליפות הזאת אני רוצה לחלק לשניים. אחד זה הצוות המקצועי שהיה לנו, מעטפת אדירה עבור כל כדורגלן והשני זה טרנר והקהל. אם אנחנו היינו משחקים בווסרמיל, אני אומר את זה בוודאות – לא היינו זוכים באליפות".

הסגל של הפועל באר שבע בראייה לאחור היה מטורף. מה היה מיוחד בו?

"טוני (וואקמה, א.כ.) היה באמת אקס פקטור. באותה עונה הוא פתח בצורה לא טובה, אפילו נגד עכו הוא פתח על הספסל ודן ביטון עלה בהרכב במקומו. אבל מחזור לאחר מכן נגד פתח תקווה הוא התפוצץ. טוני היה מתיש את היריבות עם העוצמות שלו. כשהיינו מובילים והיינו צריכים להעביר את הזמן היינו זורקים לו את הכדור והוא היה עושה את העבודה. אבל אם נעבור שחקן שחקן, כל אחד היה בשיא שלו וכמעט כל אחד יכל לקבל את סרט הקפטן ואף אחד לא ירים גבה. היה לנו סגל מאוד בשל, שחקנים עם אחריות שאין כאלה היום. בוזגלו, ברדה, מליקסון, ראדי, אוגו, הובאן ועוד – זה סגל של קפטנים".

אליניב ברדה. צילום: הפועל "מחסני השוק" באר שבע

בעונה עם כל כך הרבה ציפיות ולחץ, הפסד במחזור הלפני אחרון בסמי עופר שגורם לסרט בלהות, איך עמדתם בזה?

"אחרי ההפסד למכבי חיפה היה לחץ מטורף בעיר, זה היה שבוע מאוד קשה והצוות קלט את זה. נסענו לשבוע שלם באשדוד, אימונים בים, קצת אבטיחים קצת להתנתק מהעיר. זה היה קשוח מאוד. זאת הייתה החלטה טובה מאוד של המועדון, ההכנה הייתה רגילה אבל כל ההתנתקות עזרה מאוד לצאת מהלחץ".

מה עבר לך בראש כשעלית לחימום במשחק האליפות נגד סכנין?

"קשה להסביר את העוצמות. אני עולה לחימום ואין לי אוויר לנשום בגלל ההתרגשות. אני זוכר את עצמי עולה לחימום, רץ מצד אחד לצד שני ולא מצליח לנשום. יש איזה קטע שננעל לך בראש שאתה לא מאמין שבאר שבע יכולה לזכות באליפות ולמזלנו זה נגמר הכי מתוק שיש".

סכנין עולה ל-1:0 בפתיחת המשחק, במצב כזה אין לכם אליפות. מה הרגשת?

"אני לא אשכח את הרגע הזה שמוגרבי כבש את הגול. סכנין עשו מהלך גדול וכבשו. הכדור נכנס לרשת אבל אני שומע שקט מחריש, אפילו סכנין עצמם היו בשקט. הייתי בטוח שהגול מבוטל בגלל השקט. אז קלטתי שיש גול ולא האמנתי, תחושה קשה שמה שאתה הכי חושש ממנו קורה".

אוהדים בוכים. צילום: הפועל "מחסני השוק" באר שבע

השופט שורק לסיום ואתה יודע שיש אליפות היסטורית, מה התחושות?

"זה גם קטע הזוי. אחרי אליפות כזאת אחרי 40 שנה, אתה מצפה לאיזה התפרצות של 'יש' ופתאום חצי דקה של שקט. אני לא מבין מה קורה סבבי כי יש אווירת שקט באצטדיון כאילו קרה משהו ואז אני מסתכל על היציעים ואני רואה את כולם בוכים. אתה אלוף ואתה עדיין לא מאמין שאתה אלוף, לקח כמה זמן לעכל את זה באמת".

נראה את הפועל באר שבע חוזרת להניף צלחת אליפות שוב?

"כל עוד אלונה נמצאת בהפועל באר שבע, זה יכול לקרות. שם המשחק זה כסף ואין מה לעשות. האליפות של 15/16 זה מזכיר לי את מכבי חיפה של היום. היום באר שבע צריכה בנייה מאסיבית וזה לא פשוט. אני בטוח שזה יקרה בעתיד ובאר שבע תיקח אליפות. הפועל באר שבע של היום זאת לא הפועל באר שבע שבעונת האליפות. זה מועדון אחר עם תנאים של מועדון אלוף. אני מבטיח שבאר שבע תחזור לקחת אליפות, אבל מתי? קשה לי לדעת".

אלונה ברקת. צילום: הפועל "מחסני השוק" באר שבע

מה איתך היום? נראה אותך חוזר למועדון?

"נכון להיום, אני מאמן שוערים במכבי אחי נצרת מהליגה הלאומית ומאמן שוערים במחלקת נוער של הפועל עכו. האמת שאני מאוד רוצה לחזור אבל אני מאמין כשהילדים יגדלו ויהיו יותר עצמאיים זה יהיה רלוונטי".