סוף שבוע לא שקט בעוטף עזה

סוף שבוע לא שקט בעוטף עזה

צילום: מנדי ריזל

סוף שבוע לא רגוע בכלל עבר על תושבי הדרום. עם מטחי טילים אל עבר עוטף עזה בשישי ובשבת. עד כה במהלך הסבב האחרון שוגרו כ- 40 טילים אל עבר שטח ישראל, מתוכם 2 טילים לא חצו את הגדר. השיא אמש הוא שיגור הרקטה לכיוון שדרות, שם צעירה כבת 18 פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי בעקבות חרדה ובנוסף תושב העיר כבן 21 נחבל בראשו בעת שרץ לממ"ד.

בראיון הבוקר שוחחנו עם יפעת בן שושן, תושבת נתיב העשרה, שסיפרה על הסוף שבוע המתוח בעוטף "אנחנו בשבריר שנייה עוברים משגרה לחירום, נורא קשה לחזור בשבריר שנייה מחירום לשגרה". בנוסף שוחחנו עם תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב "זו מציאות שצריכה להיפסק באיזשהו מקום כי אנחנו נמצאים במצב אבסורדי שאנחנו נותנים לצד השני להחליט מה תהיה שגרת היום שלנו."

הירי האחרון לעבר שטח ישראל בוצע בשעה 22:30 בערב אל עבר קיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול ומאז שקט בעוטף. ברשויות בעוטף עזה החליטו כי הלימודים היום בעוטף יתקיימו כסדרם.

לטענת ארגוני הטרור בעזה, הרקע לירי הטילים הוא המהומות בירושלים, שם מתפתחת אלימות קשה כלפי תושבי העיר היהודים בימים האחרונים. במקביל העזתים הפגינו אמש על הגדר. צה״ל לא הגיב עד כה לסבב הירי אמש, וזאת לאחר הצהרות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון גנץ שאמרו כי אם הירי יימשך אז צה״ל יגיב בחומרה לתקיפות.

להאזנה לראיונות המלאים: