טיפ והכוונה לטבח הצעיר :מספר מילים על ״סכינים״ מאת מיכאל כץ

שואלים אותי לא פעם על איזה סכין אני ממליץ , מה הכי טוב ועוד מלא שאלות שקשורות לנושא אז הנה מספר מילים על הנושא .
קודם כל למרות שיש לי שנים של ניסיון ועבודת מטבח אני מודה שאני לא מומחה לסכינים, תפיסת העולם שלי היא מעט שונה בנושא ואני הסביר .

בכללי אני מאד אוהב כלי עבודה מכל סוג הם משרים בי נחת , אהבה ליצירה ועוד … וכמה שהכלי טוב יותר זה מקל מאד, וגם נכון התוצאות טובות יותר אבל … תוצאה טובה יותר היא עיניין יחסי כי הכול תלוי גם ביד שאוחזת את הכלי / הסכין .
ההמלצה שלי לטבח המתחיל שמחפש סכין, היא קודם כל להתמקצע בטכניקות החיתוך ולהבין שהסכין כמה שהיא תהיה טובה היא תהיה טובה כרמת היד המתפעלת ומטפלת ולכן לפני שקונים את ה״סכינים״ היקרים כדאי להתמקצע .

אישית אני מאמין שסכין זה דבר מאד אישי כמעט כמו ״ בחירת בן/בת זוג ״ היא צריכה להתאים לנו ואנחנו צריכים להרגיש מחוברים אליה. היא צריכה להרגיש נוח ביד וגם בתפיסת החיים שלנו והנה דוגמא שתמחיש את הנושא :
פגשתי לא מעט טבחים שהשקיעו בסכינים שהיו עבורם מאד יקרים (הכל יחסי כי השמיים הם הגבול ) ומהחשש שיקרה משהו לסכין הם לא השתמשו בא הרבה אלא בסכינים זולים יותר ,אז המסכנה הראשונה גם אם אתה יכול להרשות לעצמך על תקנה סכין יקרה מעל מה שתרגיש נוח לעבוד איתו .

על תלכו אחרי ״ אופנות ״ תלכו אחרי התחושה , הרגשה ביד , תקציב״ .
קודם כל תבדקו מה התקציב העומד לרשותכם ואיזה סכינים אתם באמת צריכים , ברגע שהבנתם מה התקציב תבדקו איזה חברות שאתם מתחברים אליהם מציעות לכם סכינים בתקציב שברשותכם .

ברגע שצמצמתם את מספר החברות אז תתחילו לעבור סכין סכין עד שתרגישו את ההרגשה / הישיבה ביד והחיבור עם הכלי … מניסיון זה כמעט כמו אהבה ממבט ראשון .
מקווה שבמספר מילים מועטות הצלחתי לכוון מעט לפני קבלת החלטה כה משמעותית בחייו של טבח .

בתמונה שלפניכם אני מציג לטבח צעיר שלי פריסה עדינה של סלמון כבוש עם סכין שנחשבת לזולה מאד , השילוב של טכניקה נכונה , סכין מטופלת ( מושחזת) נתן תוצאה שלא הייתה מביישת אף אחד.

תודה שקראתם, מיכאל .