בב"ש נושמים לרווחה: "שכחנו מה זה לשמוח אחרי משחק"; מחמאות ליוספי

אחרי שבעה משחקים ללא ניצחון שסיכנו אותה בכניסה לפלייאוף העליון, הרבה מאוד לחץ השתחרר בהפועל באר שבע. לעיני 4,500 צופים, החבורה של רוני לוי שברה את הבצורת והשיגה אמש (שבת) ניצחון ראשון וחשוב מפז 0:2 על בני יהודה תל אביב ויוסי אבוקסיס שזכה לטקס הוקרה מאלונה ברקת. בכך, באר שבע נכנסת לפלייאוף העליון מהמקום החמישי בטבלה והיא משאירה את המטרה היחידה שנותרה לה ולרוני לוי בחיים – המקום השלישי המוביל למוקדמות הליגה האיזורית בעונה הבאה.
"ניצחון חשוב ויקר, שכחנו כבר מה זה לשמוח אחרי משחק", אמרו בבאר שבע, "הכניסה לפלייאוף הייתה קריטית. פלייאוף תחתון היה אסון ספורטיבי, אבל לעומת המשחק נגד מכבי פתח תקווה שהיה קריטי והגענו אליו לחוצים, הפעם השחקנים היו מרוכזים יותר וראו את זה בכמות המצבים. זה אושר אדיר לראות את הקהל חוזר ליציעים, היו רגעים שלא חשבנו שזה יקרה עם כל הבעיה שהייתה בגג והתפשטות הקורונה. ננצל עכשיו את פגרת הנבחרת כדי לאושש את השחקנים לקראת קרב על הכרטיס לאירופה. שחקנים מתחילים לחזור מפציעות וזה מאוד מעודד, בסגל מלא אנחנו נהיה קבוצה חזקה".
אחרי כמעט חודשיים מאז הניצחון האחרון שלה, האדומים הרשו לעצמם לחגוג 3 נקודות יקרות שהורידו את הלחץ שהיה בתקופה האחרונה. עם חזרת הקהל לטרנר, שחקני באר שבע חגגו דקות ארוכות עם האוהדים שהיו צמאים לחיכוך הזה שלא היה בטרנר 391 ימים. "בלי הקהל לא היינו מנצחים", אמרו שחקנים, "האנרגיות היו אדירות, אי אפשר להסביר כמה זה שונה לשחק מול יציעים מלאים, יש לאן לרוץ. עכשיו כשאנחנו בפלייאוף הגיע הזמן שנחזיר להם".
מאמן הקבוצה רוני לוי היה מאושר בסיום והחמיא לשחקנים בחדר ההלבשה על המחויבות והשיפור שהציגו. אחרי המשחק בפתח תקווה, לוי יצא מגדרו וקטל את השחקנים, כדי להעביר להם מסר שיכולת כזאת לא יכולה לחזור בשנית, בטח כשהמקום בפלייאוף העליון היה בסכנה מהותית. "רוני לא יכל להעביר את היכולת הגרועה במשחק האחרון לסדר היום, היה חייב לנער אותם וכנראה שהמסר הזה עבר, אבל הוא יודע שזה רחוק שנות אור ממה שהוא רוצה לראות בעונה הבאה".
הבעלים אלונה ברקת החמיאה לשחקנים ובעיקר לקהל, אך היא יודעת שכדי לחזור להיות פקטור משמעותי בליגה היא תצטרך להכניס את היד לכיס ולעשות הרבה שינויים. בכל מקרה, ברקת מצפה מרוני לוי להשיג את המקום השלישי בסיום העונה, כדי להמשיך את מסורת ההשתתפות בזירה האירופית. למרות פער השש נקודות ממ.ס. אשדוד השלישית, במועדון מאמינים שעם חזרת הפצועים זה בהחלט אפשרי ובנוסף לכך שזכייה בגביע של מכבי תל אביב, אשדוד או מכבי חיפה תקנה כרטיס נוסף דרך המקום הרביעי.
באשר ליכולת המקצועי על כר הדשא, מי שגנב את ההצגה ובצדק היה הקשר הצעיר תומר יוספי. שחקן הבית שהתמודד עם לא מעט ביקורות לאחרונה, להט עם צמד גדול שהציל את הקבוצה שלו ממבוכה גדולה ובבאר שבע מאמינים שזה ייתן לו הרבה ביטחון לקראת הישורת האחרונה של העונה. במועדון מרוצים גם מחזרתו של אור דדיה שרשם משחק טוב מאוד, כמו כן הבלם מיגל ויטור שחילץ 16 כדורים במהלך 90 הדקות ויחד עם לואי טאהא יצבו את ההגנה. בקבוצה החמיאו גם למרוואן קבהא ששבר את הגנת בני יהודה בשער הראשון של יוספי ולשגיב יחזקאל שבישל את אותו השער ובכלל היה פעיל מאוד.
דווקא בזמן שלא מעט פצועים חוזרים לכשירות, מתווסף כעת דוד קלטינס לרשימת החבולים העדכנית שכוללת את מריאנו בריירו, שון גולדברג וגל לוי. קלטינס נפצע בדקה ה-32 בידו ובזמן המשחק פונה לבית החולים סורוקה בעיר, שם עבר צילום וגובס בכל ידו לאחר שהתגלה אצלו שבר באצבע. שון גולדברג צפוי לחזור לכשירות אחרי פגרת הנבחרת. חאתם עבד אלחמיד שיהיה הנציג היחידי של באר שבע בנבחרת, יחזור מהרחקה למשחק פתיחת הפלייאוף העליון נגד מכבי תל אביב בבלומפילד. ז'וסואה פשקיירה ייעדר מהמפגש הטעון נגד הצהובים ויסיים את ההרחקה במשחק הבא נגד מ.ס. אשדוד בטרנר.