fbpx
בב"ש לא מעכלים את החלטת בר נתן: "ממתי שופט רביעי מתערב בוואר?"; ויטור עדיין לא כשיר

בב"ש לא מעכלים את החלטת בר נתן: "ממתי שופט רביעי מתערב בוואר?"; ויטור עדיין לא כשיר

אכזבה גדולה בהפועל באר שבע. החבורה של יוסי אבוקסיס נעצרה אחרי שני ניצחונות כשסיימה אמש (רביעי) בתיקו 2:2 דרמטי נגד הפועל חדרה, אבל יכלה לסיים את המשחק עם מהפך 3:2 גדול אלמלא הפסילה מעוררת המחלוקת של השופט דניאל בר נתן בבדיקת ה-VAR. בכך, באר שבע נשארת במקום השביעי בטבלה כשבמאזנה 14 נקודות מתוך 30 אפשריות.
למרות יכולת חלשה מאוד בשני השלישים האחרונים של המשחק, הרוחות בבירת הנגב סערו בסיום בעקבות ההחלטה של דניאל בר נתן בדקה ה-97, כאשר פסל שער שלטענת אנשי באר שבע היה חוקי, אבל הזעם נוצר בעיקר בגלל הדרך. בסביבת השופטים טענו שבזמן ההגבהה של רמזי ספורי לתוך הרחבה, רותם חטואל נמצא בעמדת נבדל והשפיע על המהלך, כאשר איתמר שבירו שכבש את השער היה מאחורי קו ההגנה. מאמן הקבוצה יוסי אבוקסיס זעם על בר נתן בכך שהתייעץ עם השופט הרביעי אוראל גרינפלד, דבר שלא זכור עד כה.
"הכי אכזרי שיש", אמרו בבאר שבע, "מה יש לגרינפלד להתערב לבר נתן? ממתי זה קורה? ראו גם בטלוויזיה כאילו גרינפלד לכאורה מקבל את ההחלטה ולא בר נתן ששמעו אותו אומר 'לא יודע מה לעשות במצב כזה'. היה פה שוד לאור היום". אבוקסיס בעצמו סינן לבר נתן: "זאת כבר המצאה", שהחזיר לו עם שליפת כרטיס צהוב. בין השניים חל ויכוח שנמשך עד חדרי ההלבשה, כשאבוקסיס בסיום החזיק את עצמו מלהגיב על בר נתן. לאנשי המועדון לקח הרבה זמן להתאושש מההחלטה השנויה במחלוקת אחרי שער ניצחון דרמטי שיכל לחבר שלושה ניצחונות ליגה ברציפות והתקרבות לצמרת הגבוהה. "זאת החלטה שיכולה להרוס לנו את העונה, חייבים לנצח בבלומפילד", אמרו בקבוצה.
בכל מקרה, במחזיקת הגביע צריכים לדאוג בראש ובראשונה לבעיות הרבות שיש בקבוצה, בעיקר במשחק ההגנה. יוסי אבוקסיס כעס מאוד על היכולת של שחקני החלק האחורי וכינה את משחק ההגנה של הקבוצה שלו "קטסטרופה". המאמן ועוזריו מעירים את השחקנים באספות על חשיבות הריכוז בחלק האחורי ובזמן התקפות המעבר, אבל זה כנראה לא מצליח לעבוד משחק אחרי משחק. השיוויון של הפועל חדרה אחרי יציאה לא טובה של אוהד לויטה וההחלקה של לואי טאהא, החזיר את האורחים לחיים וסיבך את חניכיו של יוסי אבוקסיס. השער השני לטענת אנשי המועדון היה מחדל של ממש, כאשר צדק טעה בהרחקה ובאר שבע ספגה שער שלא מתאים לקבוצה ברמתה. "הם השוו מכלום, במקום לתת את השני עשינו טעות אחרי טעות והשער השני בכלל הזוי", אמרו בקבוצה. הנחמה היחידה היא יכולתו של השוער אוהד לויטה שתיקן עם הדיפת שני פנדלים רצופים בצורה מרשימה והשאיר את באר שבע במשחק.
אחרי עשרה מחזורים, באר שבע ספגה הכי הרבה שערים בליגה (14) וזה מוכיח יותר מכל כמה היא משוועת לחזרתו של מיגל ויטור. בצוות הרפואי עוקבים אחרי מצבו של ויטור בכפפות משי ולצערו של אבוקסיס הוא עדיין לא החלים מהפציעה וימשיך להיעדר. עד שמיגל ויטור יחזור, מריאנו בריירו או עמית ביטון שחזר מפציעה ארוכה יפתחו במרכז ההגנה במקום שיר צדק. אם זה לא מספיק, מכה נוספת מגיעה מכיוונו של מרוואן קבהא שסובל ממתיחה ועשוי להיעדר לפחות שבועיים וחצי נוספים.
אחת המטרות של יוסי אבוקסיס בחלון ההעברות היא לחזק את ההגנה שלו בשחקן נוסף. בבאר שבע מפנטזים על חאתם עבד אלחמיד, שמקבל לא מעט הודעות מאוהדים אדומים לחזור לקדנציה נוספת בנגב. הבעיה מבחינת באר שבע היא הדרישה הכספית הגבוהה של אלחמיד והחיזורים מצד מכבי תל אביב ומכבי חיפה שחושקת גם כן בשחקן. הבעלים אלונה ברקת נמצאת ביחסים מעולים עם אלחמיד שכן לא עמדה בדרכו של הבלם בזמן המעבר שלו לסלטיק, בזמן המאבק של הקבוצה בהעפלה לשלב הבתים בליגה האירופית. לפיכך, בקבוצה מקווים שברקת אולי תסייע בכך ואף תקציב סכום משמעותי לחזק את הקבוצה באלחמיד.
בין כל האכזבה, בקבוצה היו מרוצים מהשערים של אנתוני וארן ורותם חטואל שנכנס כמחליף וכבש את שער הניצחון. השניים ממשיכים את התקופה הטובה שלהם, וארן אחרי הצמד נגד קריית שמונה וחטואל עם שער הניצחון נגד ניס. בצוות המקצועי רואים את קו השיפור אצל הקשר הצעיר שכבש אמש את שערו השני בליגת העל ולפי הקולות בבאר שבע הוא עשוי לקבל יותר דקות ואף לפתוח נגד הפועל תל אביב. בקבוצה גם מעודדים מהכניסה של רמזי ספורי שהכניס כדור טוב לרחבה בשער של חטואל וגם בשער של שבירו שנפסל.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן