fbpx
שביעות רצון בב"ש: "אחד הניצחונות החשובים העונה", פסימיות לגבי אלחמיד

שביעות רצון בב"ש: "אחד הניצחונות החשובים העונה", פסימיות לגבי אלחמיד

אחרי התיקו הדרמטי והמרגיז ביום רביעי האחרון מול הפועל חדרה, הפועל באר שבע חוזרת בסטייל למסלול הניצחונות. החבורה של יוסי אבוקסיס הביסה אמש (שני) 3:0 על הפועל תל אביב והתקרבה לצמרת הגבוהה של ליגת העל. בכך, באר שבע רושמת ניצחון שלישי מתוך ארבעת המשחקים האחרונים שמעלים אותה למקום החמישי בטבלה עם 17 נקודות, שתיים בלבד מהמקום המוביל לאירופה בעונה הבאה.
"אחד הנצחונות החשובים של העונה", אמרו בבאר שבע, "הניצחון על הפועל חדרה שיבש לנו את התוכניות והיינו צריכים יום להתאושש מתחושת הפספוס. ידענו שזה משחק מפתח חשוב, שאם לא היינו עוברים אותו בהצלחה היינו מסתכנים בכניסה לעוד משבר. אלו 3 נקודות יקרות שיתנו לנו דחיפה לחלק העליון של הטבלה. היו דקות פחות טובות, אבל ברוב המשחק שלטנו והפועל לא הגיעו למצבים ממשיים חוץ מהדקות האחרונות שחלמנו בהגנה. כבר בעוד יומיים יש לנו את מכבי פתח תקווה וזה המבחן האמיתי שלנו".
חוץ מהשלוש נקודות שנוספו לה, בקבוצה היו מרוצים בעיקר מהעבודה שחוליית ההגנה שמרה על רשת נקייה. יוסי אבוקסיס לא אהב את הדקות האחרונות בהן הפועל תל אביב הגיעה לכמה מצבים קורצים שיכלו לסבך את המשחק, אבל החמיא למשחק ההגנה של חניכיו. "הכי הכי חשוב שלא ספגנו", אמרו בבאר שבע, "הטעויות שהיו נגד הפועל חדרה חייבו שינוי בגישה, זה לא יכול לקרות בקבוצה שרוצה להיות בחלק העליון של הטבלה. הפעם שיחקנו באחריות גדולה יותר ולא חילקנו מתנות, אבל יש עוד הרבה עבודה לקראת ההמשך".
בבירת הנגב היו מרוצים מצמד המגנים דוד קלטינס ושון גולדברג שתמכו הרבה בהתקפה ועשו עבודה טובה מבחינה הגנתית. סנטיהו סלליך שכבש את השער הראשון לזכות קבוצתו ממשיך את היכולת של המשחקים האחרונים ובהפועל באר שבע שמים לב לכך. הקשר שבינואר יכול לנהל מו"מ עם כל קבוצה שיחפוץ, צפוי לקבל הצעה בקרוב לעונה נוספת. "סנטי מוצא פה בית חם, הוא נהנה מכל רגע ומרגיש טוב בבאר שבע, אין סיבה שלא ירצה להמשיך", אמרו בקבוצה. גם החלוץ אנתוני וארן קיבל שבחים על שער שלישי ברציפות ושישי בסך הכל.
גיבור הניצחון היה כרגיל ז'וסואה פשקיירה. הכוכב הפורטוגלי רשם משחק לא גדול במיוחד אבל כשהוא לחץ על הכפתור, הוא בישל את השער לסלליך וקינח עם שער אדיר לחיבורים של ארנסטס שטקוס. דקה לפני הגול, הפורטוגלי סיפר שהוא קיבל צרחה מאבוקסיס אחרי איבוד כדור ורגע אחרי שהכדור נכנס לרשת רץ להקדיש את השער למאמן. בבאר שבע מרוצים מאוד מהיכולת של ז'וסואה ומהשיפור בהתנהגות שלו מאז התקרית האחרונה, "שרק ימשיך ככה", אמרו בקבוצה, "כשהוא מרוכז ולא נגרר לשטויות אי אפשר לעצור אותו". במועדון החמיאו לקשר גם בשל העובדה שהוא מתעקש לשחק עם פציעה מציקה בשרירי הבטן, גם אבוקסיס ציין לטובה אותו לטובה על כך, כמו גם אלטון אקולטסה שדווקא לא היה במשחק.
 יוסי אבוקסיס רצה לגמור את המשחק כמה שיותר מהר כדי לתת מנוחה לשחקנים המרכזיים שלו, בדגש על ז'וסואה ואקולטסה שסוחבים פציעות. לשמחתו של המאמן כך זה קרה והוא הוציא את השניים יחד עם אנתוני וארן. "במצב של שלושה משחקים בשבעה ימים חייבים לעשות את החישובים, אחרת הפציעות יחזרו ואף אחד לא רוצה בזה", הסבירו בבאר שבע. השלושה שהוחלפו ימשיכו ב-11 גם בעוד יומיים נגד מכבי פתח תקווה באצטדיון טדי.
בצוות המקצועי מאמינים שהשיפור בהגנה הפעם בא לידי ביטוי בהצבתו של מריאנו בריירו, שבקרוב יקבל אזרחות ישראלית ולא ייחשב כזר. הבלם עמית ביטון נכנס לדקות ראשונות אחרי 4 חודשים של היעדרות בגלל קרע ברצועה הצולבת והוא גם ייכנס לרוטציה במשחקים הקרובים. השיפור עשוי להמשך עם חזרתו של מיגל ויטור שבספק ליום רביעי, אך נגד בני יהודה תל אביב ביום ראשון הוא אמור להיכלל בסגל. בשורות טובות מגיעות מהכיוון של המגן הימני אור דדיה שיחזור היום (שני) לאימונים.
בעניין אחר, אוהדי הקבוצה עדיין לוחצים להחזיר לשורות המועדון את הבלם חאתם עבד אלחמיד, שמעוניין לעזוב את סלטיק ולחזור לישראל. בסקוטלנד התפרסמו ידיעות בשבוע שעבר כי באר שבע מובילה את המירוץ על אלחמיד, אולם בהנהלת המועדון פסימיים מאוד לגבי העניין, לפחות לפי נקודת הזמן הנוכחית. הסכומים אותם דורשים סלטיק ואלחמיד לא עולים בקנה אחד עם המציאות הכלכלית בבאר שבע, שרוצה להתחזק אך לא בכל מחיר. כמו כן, התחרות שצפויה על השחקן מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה, תקפיץ את הסכומים שידרוש אלחמיד ובבאר שבע לא מתכוונים להגדיל את מסגרת השכר שהונהגה במועדון בשנה האחרונה.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן