בעיריית ב"ש נוטים ללכת על תיקון הגג, ההחלטה הסופית אחרי כיפור

בעיריית באר שבע מתקרבים לידי החלטה בנושא הליקויים באצטדיון טרנר. כפי שפורסם בשבוע שעבר, חלה תפנית משמעותית בעקבות תוצאות של מספר בדיקות מעבדה שהעידו כי ניתן ללכת בסופו של דבר על תיקון בלבד של הגג ולא פירוק והרכבה מחדש.

ראש העירייה רוביק דנילוביץ', קיבל לידיו בחודשיים האחרונים מספר אפשרויות לגבי דרך הפעולה לטיפול בליקויים החמורים שגרמו לסגירתו של האצטדיון שנפתח בדיוק לפני חמש שנים. רוב האופציות שהונחו על שולחנו של דנילוביץ' היו בעלות לו"ז ארוך ויקר מאוד, כשהאפשרות הטובה ביותר לפי הקונסקרוטור שסוקר את הליקויים היא פירוק הגג והחלפתו בעלות של כ-52 מיליון ש"ח.

לפני כשבועיים, חברי מועצת עיריית באר שבע אישרו את בקשת מנכ"ל החברה הכלכלית שלמה קטרי ללקיחת הלוואה לצורך תיקון גג האצטדיון. בישיבת המועצה שהתקיימה, אישרו החברים תקציב של כ-7 מיליון שקלים לשיקום גג האצטדיון, 3 מיליון שקלים לפירוק הגג, 3 מיליון שקלים לחברת ייעוץ, 3 מיליון שקלים להקמת עמודי תאורה והיתרה להקמת גג חדש כולל חומרים, ניהול, תכנון, פיקוח, בלת"ם ועוד.

העלות היקרה מאוד בזמן גרעון כלכלי גדול בעיריית באר שבע, תוצאות המעבדה שהציגו כי טיב החומרים ממנו עשוי הגג אינם מחייבים פירוק והסגר שנמצא בפתח, מביאים את רוביק דנילוביץ' והעירייה לקבל החלטה משמעותית והיא ללכת על תיקון הגג בלבד. בעירייה עדיין בודקים את ההיתכנות ההנדסית והבטיחותית של האפשרות הזו, במקביל לממצאים החדשים שעלו. כמו כן, בעירייה ישתפו את הנהלת הפועל באר שבע באופציות הקיימות ויעדכנו את מנכ"ל המועדון אסי רחמים.

לפתרון אליו נוטים, תיקון הגג בלבד, העלות הכלכלית תקטן דרמטית למיליונים בודדים והבשורה החשובה להפועל באר שבע היא שהתיקון עשוי להסתיים בתוך שלושה חודשים, קרי בסביבות חודש ינואר הקרוב. בעירייה רצו לאשר את המהלך עוד לפני ראש השנה, אך ההכרעה הסופית בנושא תתקבל אחרי יום כיפור, כדי לפתוח בעבודות כמה שיותר מהר בטח שהמדינה רגע לפני סגר של 16 ימים.

כך או כך, בהפועל באר שבע סיימו את ההכנות לקראת המשחק הערב נגד מאת'רוול הסקוטית באצטדיון המושבה (20:30). מאמן הקבוצה יוסי אבוקסיס יעלה בהרכב חזק הכולל שני שחקנים זרים שיערכו הופעת בכורה בהרכב – ג'ונתן אגודלו החלוץ ומריאנו באריירו הקשר אחורי. יתר השחקנים שפתחו בניצחון על לאצ'י ימשיכו ב-11, כולל שון גולדברג שהיה בספק למשחק בגלל פציעה טורדנית בקרסול.

בקבוצה הופתעו מהבחירה לא להכליל את דוד קלטינס בסגל המשחק. הקשר שפתח את העונה בצורה טובה, יכול לשחק במספר עמדות, בדגש על בלם ומגן ימני, עמדות שחסרות בסגל כעת ערב המשחק. המגן הימני נועם גמון בבידוד והמגן השמאלי דודי טוויטו לא נכלל בסגל מקצועית כך שאבוקסיס יקווה שלא יקרה כלום לאף שחקן הגנה. שחקנים בקבוצה טוענים כי אולי מנסים להראות לקלטינס את הדרך החוצה, כמו שעושים לרמזי ספורי, נאור סבג וקייס גאנם שלא זומנו למשחק בדיוק כמו בחמישי שעבר באלבניה.

צילום תמונה- הפועל 'מחסני השוק' באר שבע