למרות הניצחון בבאר שבע לא מרוצים מהיכולת: "חייבים להשתפר"

אחרי הניצחון החלק 0:3 על דינמו באטומי במוקדמות הליגה האירופית, בהפועל באר שבע ממשיכים את המומנטום החיובי. החבורה של יוסי אבוקסיס גברה אמש (ראשון) 2:3 באצטדיון טדי על מכבי נתניה והיא פותחת ברגל ימין את עונת 20/21. בכל מה שקשור ליכולת, יש לבאר שבע וליוסי אבוקסיס עוד הרבה עבודה.

"היה חשוב מאוד לפתוח את העונה עם ניצחון", סיכמו בבירת הנגב, "חלק מהשחקנים באו עייפים אחרי המשחק נגד באטומי שהיה לא פשוט למרות התוצאה. צריך להגיד את האמת, לא שיחקנו טוב ולא הגענו להרבה מצבים, לפחות אלו שהגענו הצלחנו לנצל. חסר לנו יצירתיות בהתקפה מעוד שחקנים ולא רק מז'וסואה. נצא לפגרה עם ניצחון וזה מה שמשנה בסוף, אבל נהיה חייבים להשתפר כי נגד מכבי חיפה זה לא יספיק".

להבדיל משני המשחקים האחרונים שהסתיימו ברשת נקייה, חוליית ההגנה רשמה ערב פחות טוב, עם ספיגת שני שערים שהלחיצו את השחקנים לקראת דקות הסיום. בשער השלישי ביקרו בקבוצה את השמירה בכדור הקרן ושלא היה אף שחקן בקורה הימנית.

אחת המסקנות שעלו גם אחרי באטומי וגם אחרי נתניה היא הבעיה בהנעת הכדור במרכז השדה, שבאה לידי ביטוי בעיקר במחצית הראשונה. אבוקסיס לא אהב לראות את היכולת של חניכיו שלא הגיעו למצב אחד בכל המחצית למעט בעיטת העונשין מ-11 המוצלחת של ז'וסואה. "אנחנו חייבים לשפר את הנעת הכדור", אמר גורם בבאר שבע, "מכבי נתניה הייתה טובה יותר במרכז השדה ולמזלנו המתפרצות שלנו עבדו וניצלנו אותם גם בחוכמה. יחד עם זאת, נגד קבוצות חזקות יותר אנחנו נהיה בבעיה, ככה שכל השחקנים והצוות חייבים לעבוד על זה".

למרות הבינונית ברוב שלבי המשחק, בבאר שבע יכולים להיות מרוצים מההתקפות המתפרצות שדווקא כן עבדו ונוצלו פעמיים, בשער השני והשלישי. מאז שהגיע בחודש ינואר האחרון, החלוץ אנתוני וארן לא סיפק מספרים ואמש הוא רשם בישול נהדר לסינטיהו סלליך. האחרון, רשם את השער השני שלו באדום בכל המסגרות ובבאר שבע מאוד מרוצים מהקשר. "סלליך מסוג השחקנים שחיפשנו, הוא עובד כל הזמן ונותן את הכל. רק שימשיך ככה" אמרו בבאר שבע. בקבוצה החמיאו גם לחלוץ איתמר שבירו שכבש את שער הבכורה הרשמי שלו בבוגרים וביקש להתחלף דקות לאחר מכן בגלל כיווץ במפשעה. בקבוצה מקווים שהשער יתן לשבירו ביטחון לקראת המשך הדרך.

זוסוואה פשקיירה המשיך את היכולת הנהדרת מיום חמישי האחרון במושבה לטדי וכבש את שער הליגה הראשון שלו בפנדל. לפני המשחק הזהירו אנשי המוות המקצועי את זוסואה ששחקני נתניה ינסו להוציא אותו משיווי משקל וכמעט הצליחו. הפורטוגלי כמעט והורחק בכרטיס אדום אחרי עבירה על אלמוג כהן. אלטון אקולטסה קיבל מחמאות על הפריצה שגרמה לפנדל, אבל בקבוצה מצפים להרבה יותר משחקן הכנף ההולנדי. בצוות המקצועי מרגישים שאקולטסה סובל מחוסר ביטחון ומקווים שיחזור לעשות פעולות חדות יותר כמו במשחקים שלפני פגרת הקורונה.

במחזיקת הגביע הוציאו עם סיום המשחק בטדי הודעה רשמית על הסיכום מול הקשרים מרסלו מלי ומריאנו באריירו. השניים, שישלימו את מכסת הזרים לשישה, יגיעו בהשאלה לעונה אחת ממועדון הפאר הארגנטינאי ראסינג קלוב עם אופציית רכישה על כל אחד. בבאר שבע יוכלו לרכוש את מלי בסיום העונה תמורת 500 אלף דולר ואילו את באריירו תמורת 400 אלף דולר. בעידן ללא אלונה ברקת, קשה לדעת האם יצליחו לגייס סכום כסף כזה לממש את אופציית הרכישה. כך או כך, ביום רביעי אחה"צ ינחתו מטיסת קונקשיין מבואנוס איירס והם אמורים לענות על הצורך שסימנו הצוות המקצועי והוא יותר עוצמה במרכז השדה והנעת כדור אותה אמור לקחת מרסלו מלי בן ה-28.

אחרי שנרשם בסגל המורחב לדינאמו באטומי, בהפועל באר שבע קיוו שיוכלו לרשום בסגל המשחק נגד מכבי נתניה את ג'ונתן אגודלו. הקולומביאני שהחל להתאמן עם הסגל המלא רק ביום חמישי האחרון, חלוד מאוד ובצוות המקצועי החליטו להשאיר אותו גם הפעם ביציע. אגודלו בימים הראשונים מתקשה לתקשר עם חבריו לקבוצה, בעיקר בגלל שאינו יודע לדבר בשפה האנגלית והוא נעזר בעיקר בעוזר המאמן אליניב ברדה וצמד הפורטוגלים שדוברים את השפה. התקווה בבאר שבע היא שהצטרפות הארגנטינאים תקל על ההתאקלמות שלו. כדי להכניס את אגודלו לעניינים, תנסה הנהלת המועדון לתאם משחק אימון בזמן הפגרה.

היום (14:00, שעון ישראל) תתקיים הגרלת הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית. בצמצום שקבעה אופ"א אמש, יוסי אבוקסיס ושחקניו יוכלו לפגוש את אחת מבין 3 הקבוצות הבאות: לאצ'י מאלבניה, אריס סלונקי מיוון ולוקומטיב פלובדיב מבולגריה. למרות שבאר שבע מדורגת בסיבוב השני, למעט לאצ'י שנחשבת ליריבה נוחה ומאוד מוכרת מהעונה שעברה, אריס ופלובדיב נחשבות ליריבות קשות ביחס לקבוצות הלא מדורגות. מחר (שלישי), באר שבע ויריבתה בסיבוב השני תדענה אילו שתי קבוצות יתמודדו מולן על המקום בסיבוב השלישי.