בעקבות מינוי רוטנשטיינר: אבוקסיס יישאר בבאר שבע?

בהפועל באר שבע מרוצים בעקבות המינוי המאוד מפתיע אתמול (ראשון) של ווילי רוטנשטיינר למאמן נבחרת ישראל, מה שצפוי לסלול את הישארותו של יוסי אבוקסיס כמאמן הקבוצה גם בעונת המשחקים של 20/21. בבאר שבע חשבו שמינוי המאמן ייסחב זמן רב מה שייאלץ את שני הצדדים לקבל החלטה חותכת לכאן או לכאן כדי שההכנות לעונה הבאה יימשכו, דבר שנמנע בעקבות ההודעה המהירה של אנשי ההתאחדות לכדורגל.

יחד עם זאת, אבוקסיס שמחזיק בחוזה לעונה הקרובה בשכר המוערך בכ-90 אלף שקלים יצטרך לסכם בימים הקרובים מול המנכ"ל אסי רחמים והיו"ר איתי בן זאב על חוזה מקוצץ נוכח משבר הקורונה. אבוקסיס כבר קיצץ את שכרו עד תום עונת 19/20, אולם יצטרך להגיע להסכם חדש ולא בטוח שיסכים על אותו מתווה קיצוץ שחתם לפני 4 חודשים.

"ליוסי אבוקסיס יש הסכם לעונה הבאה ואנחנו שמחים מאוד שהוא נשאר איתנו", אמרו בבאר שבע, "לא אמורה להיות בעיה בעניין מתווה הקיצוץ לעונה הקרובה, הוא כבר קיצץ ומבין את המצב הכלכלי כמו כולם".

צילום: באדיבות הפועל תדיראן באר שבע

דבר נוסף שעשוי להוות מכשול הוא המינוי הצפוי של אליניב ברדה כמנהל המקצועי של הקבוצה. אבוקסיס הגיע לבירת הנגב בתור מאמן ראשי כשאליניב ברדה תפקד כעוזר. בעקבות המינוי הצפוי של הסמל כמנהל מקצועי, דבר שהובטח לו זמן רב, יצטרכו לבדוק מול אבוקסיס את התאפשרות המהלך. ישנה מערכת יחסים טובה בין השניים, אך עדיין לא בטוח שאבוקסיס ירצה שיהיה מעליו מנהל מקצועי, בין אם זה אליניב ברדה או כל שם אחר.

בן שהר עדיין מתלבט האם להיענות להצעה של אפואל ניקוסיה. החלוץ ששוהה בחופשה פרטית עם משפחתו בצפון הארץ, לוקח את הזמן כדי לקבל את ההצעה הטובה ביותר עבורו ועבור משפחתו. ראשי אפואל העלו את ההצעה הכספית ביממה האחרונה, אבל זה עדיין לא משכנע את החלוץ במאת האחוזים. לטענת גורמים בקפריסין, האלופה אומוניה ניקוסיה גם בתמונה והיא מנסה מאחורי הקלעים לשכנעו גם כן.