פחות משבוע לבחירות: יו"ר מפלגת "כחול לבן", בני גנץ, בראיון נרחב

חמישה ימים לפני שאזרחי ישראלי ילכו לקלפי בפעם השנייה בפחות מחצי שנה, התייצב חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, אשר עומד בראש מפלגת "כחול לבן" לראיון נרחב ברדיו דרום וברדיו 101.5FM.

בהתייחס למצב הבטחוני, אמר גנץ: "אני לא שמחתי לראות את נתניהו מפונה למרחב מוגן באשדוד. השאלה היא לאן הולכת ממשלת ישראל. איזו מדיניות היא מפגינה כלפי רצועת עזה. זה לא הסיפור של שני הטילים באשדוד, אלא הסיפור שבמשך שנה וחצי כל פעם הצהרה בטחונית מסוג אחר, קטנה כגדולה, ואין תגובה מערכתית שנשענת על תכנית אסטרטגית רחבה". יחד עם זאת, גנץ החמיא לנתניהו על הנחייתו להקים את המכשול העילי והתת-קרקעי באזור עוטף עזה אך "מעבר לכך, לא קודם שם שום דבר שיכול לשנות את המציאות ולאור כך נמצא את עצמנו, להערכתי, במערכה רחבה בעזה".

ח"כ בני גנץ. צילום: ראבן קפוצ'ינסקי

הרמטכ"ל לשעבר התייחס להקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג ועל ההתלבטות בבחירת המיקום: "אין ספק שמדינת ישראל חייבת שדה תעופה בינלאומי אחד נוסף. יש כמה וכמה חלופות, צריך לקבל על זה החלטה אסטרטגית. אני מכיר את עמדת הצבא, הם מאותגרים במידה מסוימת בנבטים. יש מחשבות מסוימות על מגידו. אלה דברים שצריך לשבת לדיון אחד, לשמוע את כל היתרונות והחסרונות, לקבל החלטה, לצאת לדרך, לתקצב אותה ולשים לה אחראי ומוביל".

מנדי ריזל שוחח בנוסף עם המועמד לראשות הממשלה על ההתכתשות עם נתניהו, המחלוקות עם הסיעות החרדיות ועוד. האזינו לראיון המלא: