איילת שקד: זה עניין של זמן עד שהממשלה תקבל החלטה על מבצע נרחב בעזה

יושבת ראש מפלגת 'ימינה', שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, התראיינה הבוקר לתכניתנו "בוקר טוב דרום", רק חמישה ימים לפני ההליכה הנוספת לקלפיות.

שקד התייחסה למצב הבטחוני בגבול הדרום, לאור מספר ימים רצופים בהם נשמעו אזעקות במרחב העוטף: "זה עניין של זמן עד שממשלת ישראל תצטרך לקבל החלטה על מבצע נרחב בעזה. מבצע כזה ידרוש פינוי של היישובים לכמה שבועות כדי שיהיה אפשר לעבוד כמו שצריך, ואחר כך מה שיותר חשוב זה שעל כל התחמשות של החמאס נצטרך להגיב. זה נקרא "מכסחת דשא". אחרת לא יהיה אפשר לשלוט בטפטופים האלה, ואין שום סיבה שבדרום יחיו תחת טילים. שום מדינה ריבונית לא הייתה סובלת את זה".

יושבת ראש 'ימינה', איילת שקד

השרה לשעבר סירבה לראות באור חיובי את הסקרים שמנבאים לה ולמפלגתה לפחות שבעה מנדטים, ביחס למפלה הגדולה שמפלגת "הימין החדש" ספגה בבחירת הקודמות: "אני מאוד מודאגת. בימים האחרונים תמיד יש שאיבה לכיוון "הליכוד". אם לא נהיה משמעותיים ולא נקבל כמות נכבדת של מנדטים או שפשוט נקבל תפקידים זוטרים ולא נוכל להשפיע או שנתניהו יקים קואליציה עם מפלגות השמאל. נמליץ על נתניהו וגם נחזק את ערכי הימין".

שקד התייחסה בנוסף לסוגיית הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג: "אני בעד נבטים. אני חושבת שזה יכול להיות פיתרון נכון. אני מבינה שיש אילוצים במערכת הבטחון שאינם רוצים בזה, אבל אני חושבת שזה בהחלט פתרון נכון".

להאזנה לראיון המלא